PANDEMİ DÖNEMİ STAJ BAŞVURU KURALLARI

Pandemi süresi boyunca staj yapmak isteyen mezuniyet durumunda olmayan ve staj yapma hakkına sahip öğrenciler staj çalışmalarını aşağıdaki kurallara uygun olarak gerçekleştirebilir. Denizcilik Fakültesi öğrencileri ve mezun durumundaki öğrenciler kendileri için ilan edilen usul ve esaslara uygun olarak staj başvurularını yapacaklardır. • Çevrim içi staj yapan öğrenciler sınavlarının olduğu veya yaz okulunda ders aldıkları günlerde de staj çalışması gerçekleştirebilir. • Staj başvurusunun, stajın başlamasının planlandığı günden en az on beş gün önce yapılması zorunludur. • Staj başvurusu, öğrenci tarafından portal üzerinden yapılacaktır. • Çevrim içi staj başvurusunda, öğrenci tarafından imzalanmış Pandemi Süreci Öğrenci Staj Sözleşmesi ve Ek-1 Staj Belgesi formu, fakülte onay cümlesini içeren resmi e-posta ve şirket onay cümlesini içeren eposta metni, tek bir pdf veya jpeg dosyası şeklinde eklenmelidir. Bu süreçte, çevrim içi staj yapan öğrenciler, Ek-2 ve Ek-3 belgelerini doldurmayacaktır. • Yüz yüze stajı tercih eden öğrenci için tüm başvuru süreci (formlar ve imza süreci) normal zamanda olduğu gibi yürüyecektir. • Devlet katkısından yararlanmak isteyen firmalar, Ek-4 belgesini doldurarak staj sözleşmesinin 10. maddesine uygun biçimde Merkezi Staj Birimine gönderecektir. • Bu süreçte sadece zorunlu stajlara müsaade edilecektir. Yukarıda sayılan maddeler dışında geri kalan bütün maddeler, İTÜ Staj Genel Esaslarında belirtildiği şekilde uygulanacaktır.

Firmanın IBAN bilgisine neden ihtiyaç var, bu bilgileri doldurmazsam ne olur?

Staj yaptığınız firma size ücret ödeyecekse, ödemeyi size yaptıktan sonra, yaptığı ödemenin bir kısmını Devlet Katkısı adı altında üniversitemizden talep edebilecektir. Firma talep ettiği takdirde üniversitemizin firmaya devlet katkısı ödemesi yapabilmesi için staj yapılan firmanın IBAN bilgisi, vergi kimlik numarası/mersis numarası ve çalışan sayısı gibi bilgilere ihtiyacımız bulunmaktadır. İTÜ/Portal üzerinden staj kaydı yaparken firmanın bu bilgilerini girebilirsiniz. Eğer firma size ücret ödemeyecekse bu bilgileri girmeniz zorunlu değildir. Staj Belgelerinden Ek-4 ve Devlet Katkısı Formu ve eklerini Öğrenci Staj Sözleşmesinin 13. Maddesinde belirtildiği gibi dolduran firma, öğrenciye ödeme yaptığını belirten resmi belgelerle üniversitemize başvuru yapacaktır. Firmaya bu belgeleri, İTÜ/Portal üzerinden Formu İndir butonu ile indirerek sağlayabilirsiniz. Bu belgelerin öğrencilerimiz tarafından üniversitemize ulaştırılmasını beklememekteyiz. Firmanın üniversitemize ulaştırdığı belgelerde belirtilen firma banka bilgileri, öğrencilerimizin İTÜ/Portal üzerinden beyan ettiği firma banka bilgileri ile karşılaştırılacaktır. Herhangi bir uyuşmazlık olmazsa üniversitemiz Devlet Katkısını firmaya ödeyecektir.

Sigorta işe giriş belgemi nasıl alabilirim?

Sigorta işe giriş işleminiz Merkezi Staj Birimi Tarafından staj başlangıç tarihinizden  3 gün önce yapılarak, belgeniz aynı gün içerisinde itü mail adresinize, sistemde belirtmiş olduğunuz firma mail adresine gönderilecek ve portal sisteminde ilgili staj kaydınıza eklenecektir. Belgenizi ayrıca imzalatmanıza gerek yoktur çıktısını alarak staj yapacağınız kuruma teslim edebilirsiniz.

Staj belgelerini sisteme yükledim, basılı kopyalarını ne zaman teslim edeceğim?

Staj Sözleşmesi’nde de belirtildiği üzere tüm Staj Sözleşmesi ve Ekleri staj defterinin teslimi sırasında getirilebilir. Staj esnasında öğrencilerimizin belgelerin basılı kopyalarını teslim etmek için yorulmamaları adına belgelerin elektronik kopyaları, İTÜ/Portal üzerinden toplanmaktadır.

Staj belgelerimi sisteme nasıl yükleyebilirim? Yükleme formatı nasıl olmalıdır?

Stajınızı portala kaydettikten sonra stajınızın detay sayfasına girerek imza ve onaylarını tamamlamış olduğunuz formları sisteme yükleyebilirsiniz. Stajınızın başlangıç tarihine en az 15 gün kalana kadar sırasıyla Staj Sözleşmeniz (2 sayfa), ve Staj Başvuru Formunuzu (Ek-1) tek bir pdf dosyası halinde Staj Sözleşmesi ve Ek-1 Formu bölümüne, Stajınızın başlangıç tarihinden itibaren ilk 5 gün içerisinde Ek-2 formunu , stajınızın bitiş tarihinden itibaren ilk 5 gün içerisinde Ek-3 formunu sisteme yüklemeniz gerekmektedir.

Staj yaptığım firma bana ödeme yaptıktan sonra ne yapacak?

Staj yapılan firmaya devlet katkısı ödemelerinin yapılabilmesi için; Firmanın Mesleki Eğitim Gören Öğrencilere Yapılacak Devlet Katkısı Formunu (Ek-4), Stajyer öğrencilerin bilgilerini gösterir excel listesi, Stajyer öğrenciye ödeme yapıldığına dair banka dekontunu staj yapılan her aya ait ayrı ayrı düzenleyip şirket yetkililerince imzalatarak tahakkuk ayını takip eden ayın on beşinci gününe kadar İTÜ Merkezi Staj Birimi – Mediko Sosyal Binası – İTÜ Ayazağa Kampüsü Maslak/SARIYER adresine ıslak imzalı evrak olarak ulaştırılması gerekmektedir. Üniversitemiz tarafından yapılan inceleme sonucunda eksik ya da hatalı belge gönderildiğinin tespit edilmesi durumunda ödeme yapılamayacaktır.  

İTÜ/Portal’dan staj kaydı yaparken firma ödeme bilgilerini bilmediğim için dolduramadım. Ne yapmam gerekiyor?

Firma banka bilgileri, firma size ödeme yapacaksa ya da yaptıysa doldurulması gereken bilgilerdir. Aksi takdirde bu bilgileri doldurmanız beklenmemektedir. Firma size ödeme yapıyorsa ve eğer İTÜ/Portal üzerinden yaptığınız staj kayıt işlemi esnasında bu bilgileri bilmiyorsanız, staj kaydınızı yaptıktan sonra Staj Bilgileri sayfasında, ilgili stajınızın altındaki Firma Bilgileri butonuna tıkladığınızda gelen pencerede bu bilgileri doldurabilirsiniz. Firma banka bilgilerini doldurmak için mevcut stajınızı iptal ederek yeni bir staj kaydı oluşturmanıza gerek yoktur.

Staj belgelerinde ve sürecinde neden değişiklik yapıldı?

3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununa göre mesleki eğitim (staj) gören öğrencilere ücret ödenmesine ilişkin usul ve esaslar yürürlüğe girmiştir. Staj sürecinde ve belgelerde yaptığımız düzenlemeler, tamamen öğrencilerimizi bilgilendirmek ve korumak amaçlıdır ve öğrencilerimizin staj yaptıkları firmalardan ücret alma hakkının yasa ile düzenlenmiş olduğunu bildirmek amacıyla yapılmıştır. Staj yapılan firmalar, staj ücret ödemesini öğrencilere yaptıktan sonra ödemenin bir kısmını Devlet Katkısı adı altında üniversitemizden talep edebilecektir. Bu süreci doğru yönetebilmek adına daha önceden mevcut olan D1, D2, D3, D4 formları kaldırılmış ve öğrencilerin ücret ödemesi alabilmeleri ve haklarının korunabilmesi adına Staj Sözleşmesi ve Ekler düzenlenmiştir.

SGK

merhaba Sosyal güvenlik hukukuna göre çalışanların almış oldukları sağlık raporları raporlu oldukları günlerde çalışmış sayılır. Sizi de bu bağlamda düşünürsek stajınızın sayılması gerekir. Ancak yaptığınız stajı akademik bir çalışma olarak değerlendirecek olan bölüm staj komisyonu hocalarınız. Bu durum da akademik olarak çalışmanın eksik kaldığını düşünürse sizden fazladan eksik çalışma günü isteyebilir ve stajını geçerli saymaya bilir. Bu durum tamamen senle hocan arasında olan bir meseledir. İTÜ Staj Genel Esaslarında belirtildiği üzere Esaslarının “Madde 41- Staj, özel koşullar dışında (sağlık sorunları, kaza vb.) belirtilen tarihte başlamalı ve kesintisiz olarak bitirilmelidir. Başvurusu yapılmış veya başlamış stajın tarih değişikliği veya iptali için, İTÜ Mazeretlerin Kabulü ve Mazeret Sınavlarının Yapılışı Esaslarında belirtilen şartların oluşması gereklidir. Geçerli mazeret durumlarında, staj tarihi değişikliği staj başlangıç tarihine 3 iş günü kalana kadar yapılabilecektir.” denilmektedir. Hocanızla görüşüp bu iki günü yapmanı ister ise yardım biletine raporunu ek olarak yükle ve staj bitiş gününün uzatılmasını talep et. iyi günler   iyi günler.

STAJ SÜRECİNDE İZİN

  Staj süresince % 10 izin kullanılabileceği İTÜ Staj Genel Esaslarında belirtildiği üzere Böyle bir hakkınız var ancak bu izin geçerli bir mazerete dair bir izin olmakla birlikte staj sonunda staj raporunu değerlendirecek olan  bölüm staj komisyonu senin stajını değerlendirirken bu durumun stajını etkilediği kanaatine varırsa ve stajı yeterli bulmaz ise senin için sıkıntı olacaktır. Bu konu akademik bir konudur bunun kararını merkezi staj birimin görev ve yetkileri arasında yoktur. Bu konuda takdir yetkisi stajın kabulünü yapacak olan akademik organ olan Staj Komisyonunun takdirindedir. iyi günler.

STAJ RAPORU

Merhaba 4/7/2017 tarihinde yürürlüğe giren İTÜ Staj Esaslarında Bölüm Staj Komisyonlarının görevleri arasında sayılan "Staj Başvuru Formu ve Staj Raporunu incelenerek stajın kabul edilip edilmeyeceğine karar vermek"  ve "staj sonrasında" yapılacak işlemlere dair açıklama bölümünde " tüm belgelerin staj raporuyla birlikte Bölüm Sekreteliğine teslim edileceği belirtilmektedir. Ayrıntılı tüm bilgi http://www.sis.itu.edu.tr/tr/yonetmelik/StajGenelEsaslari.pdf adresinde yazmaktadır. İyi günler

SGK GİRİŞİ NE ZAMAN YAPILACAK

Merhaba, SGK işlemleri toplu yapıldığı için stajınızın başlamasına 3 gün kala hem fakülte onayınız yapılacak hem de SGK işe giriş bildirgeniz İTÜ mailinize ve staj yapacağınız yerin mailine gönderilecektir. Ayrıca bir nüshası da portalınızda ilgili stajınıza kaydedilecektir. İyi günler.

Merhaba, Firma ödeme yapmayacaksa , portala banka bilgisi,IBAN No, Mersis no gibi alanları boş bırakarak kayıt olduktan sonra alacağınız Staj sözleşmesi ve EK-1 formundan sözleşme firma tarafından imzalanmayabilir (sözleşme üzerinde ilgili maddeler silinmeyecektir) ancak EK-1 formu mutlaka firma yetkilisince imzalanmış olmalıdır. Staj sözleşmesi ve EK-1 formunu imza ve onayları tamamlanmış şekilde tek pdf dosyası olarak (toplam 3 sayfa) sisteme en geç staj başlangıç tarihinizden 6 gün önceye kadar yüklemeniz durumunda stajınızı etkileyecek bir durum olmayacaktır. İyi günler,

INTERNSHIP APPLICATION RULES DURING PANDEMIC PERIOD

Students who are not in the process of graduation, want to do internship during the pandemic period and have the right to do internship can carry out their internship studies in accordance with the following rules. Maritime Faculty students and graduate students will make their internship applications in accordance with the procedures and principles announced for them. • Students who do online internship can carry on theirinternships on the days they have their exams or take classes in summer school. • It is mandatory that the internship application must be made at least fifteen days before the start of the internship. • The internship application will be made by the student through the portal. • In the online internship application, the Pandemic Process Student Internship Agreement signed by the student and Annex-1 Internship Document form, the official email containing the faculty approval, and the email containing the company approval should be added as one single pdf or jpeg file. In this process, online internship students will not fill in the Annex-2 and Annex-3 documents. • For students who prefers face-to-face internships, the entire application process (forms and signature process) will proceed as usual. • Companies wishing to benefit from the state contribution will fill in the Annex-4 document and send it to the Central Internship Unit in accordance with Article 10 of the internship contract. • In this process, only compulsory internships will be allowed. All the remaining items, except the items listed above, will be applied as specified in the ITU Internship General Principles.

İTÜ YARDIM İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür © 2020