Öğrenci İşleri (Otomasyon) Şifresi/Pini

İstanbul Teknik Üniversitesi Öğrenci İşleri Sistemine (sis.itu.edu.tr) giriş iki aşamalıdır. 1. Aşama İTÜ Giriş İlk aşamada İTÜ Giriş arayüzünde sizden İTÜ kullanıcı adınızı ve şifresini girmeniz istenmektedir. İTÜ kullanıcı hesabı şifrenizi unuttuysanız; Mobil Onay Sözleşmesi imzalayan kullanıcılar İTÜ/Giriş'te şifremi unuttum bağlantısını kullanarak cep telefonlarına gönderilen doğrulama koduyla İTÜ şifrenizi sıfırlayabilirsiniz, Mobil Onay Sözleşmesini imzalamadıysanız şifrenizi sıfırlamak için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na başvurmanız gerekmektedir. 2. Aşama Pin Doğrulama İkinci aşamada Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından verilen User Id seçilip PIN'in girilmesi gerekmektedir. PIN'i unuttuysanız aşağıdaki linki kullanarak yeni PIN talebinde bulunabilirsiniz. http://www.sis.itu.edu.tr/EkYazilimlar/PinTalep/ İkinci aşamada sorulmakta olan PIN, İTÜ Öğrenci Numaranız ile ilişkili olan bir şifredir. Bu şifre üzerinde İTÜ/BİDB'nin (Bilgi İşlem Daire Başkanlığı) hiçbir yetkisi veya sorumluluğu yoktur. Dolayısı ikinci aşamada bu şifre veya pin ile ilgili sorularınızı lütfen İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na iletiniz.

IP çakışması nasıl tespit edilir? Bu durumda ne yapılması gerekir?

IP çakışması durumunda aşağıdaki yol izlenmelidir: Bilgisayarım'a sağ tıklanır ve açılan pencerede Manage'a (Yönet) seçeneğine gelinir. Computer Management penceresi açıldıktan sonra, System Tools (Sistem Araçları) ’un altında yer alan Event Viewer (Olay Görüntüleyici)’a tıklanır. Olay Görüntüleyici'nin altında yer alan System (Sistem)’a tıklanır. Burada TCP/IP kaynaklı hataya çift tıklandığında Event Properties (Olay Özellikleri) penceresi açılır ve buradan çakışmaya sebep olan bilgisayarın MAC adresine ulaşılır. Bu durumda çakışma yaratan MAC adresi, BİDB'ye problem kaydı olarak bildirilir.

İTÜ e-posta hesabıma gelen iletileri nasıl başka bir e-posta hesabına yönlendirebilirim?

İTÜ e-posta hesabına gelen iletileri, posta kutusunda bir kopyası bırakılmadan, başka bir e-posta adresine yönlendirmek için; Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 'na "E-Posta İşlemleri" kategorili ve "Gelen iletileri başka bir adrese yönlendirme" alt kategorili bir Yardım Bileti oluşturmanız ve içeriğinde yönlendirme yapmak istediğiniz mail adresini belirtmeniz yeterlidir.

İTÜ Kullanıcı Şifresinin sağlaması gereken şartlar nelerdir?

İTÜ Kullanıcı Şifreniz sizin İTÜ/BİDB bünyesinde sunulan hizmetlere doğrudan veya dolaylı olarak erişmenizi sağlayan kimlik doğrulayıcıdır.İTÜ Kullanıcı Şifreniz aşağıdaki şartları sağlamalıdır. İTÜ Kullanıcı Şifreniz kesinlikle başkaları tarafından bilinmemelidir. İTÜ Kullanıcı Şifrenizin başka şahısların eline geçmesi durumunda oluşabilecek tüm durumlardan şifre ile ilişkilendirilen kullanıcı sorumludur. İTÜ Kullanıcı Şifreniz en az 10 karakter uzunluğunda olmalıdır. İTÜ Kullanıcı Şifreniz içerisinde aşağıdaki dört koşuldan en az üçünü (tercihen dördünü) sağlamalıdır. İçerisinde en az 1 adet küçük harf İçerisinde en az 1 adet büyük harf İçerisinde en az 1 adet rakam İçerisinde en az 1 adet özel karakter (*,?,-,&,vb...) Bu kurallara uygun şifre türetmek ilk başta zor gözükse de aslında kolaydır. Örn: OrnektiR*11 gibi sadece sizin için bilindik bir kelime ve sonunda hem rakam hem de özel karakter kullanarak şifrenizi oluşturabilirsiniz. İTÜ Şifreniz geriye dönük 3 şifreniz ile aynı olmamalıdır.

VPN Hizmetinden kimler faydalanabilir?

VPN hizmetinden İTÜ mensupları(akademik, idari personel ve öğrenciler) faydalanabilir. VPN hizmetinin kullanımı ve hizmetinin etkinleştirilmesi ile alakalı bilgiler için bidb.itu.edu.tr/hizmetler/vpn sayfasına tıklayabilirsiniz.

Mozaik İçerik Yönetim Sisteminde bir websitesi oluşturmak için ne yapmalıyım?

Mozaik üniversitemizin akademik ve idari birimlerinin kolay ve hızlı bir şekilde websitesi oluşturmasına olanak sağlayan bir sistemdir. Sistemin kullanılması için herhangi bir teknik bilgiye ihtiyaç olmayıp, içerik yönetimi tamamen web tabanlı olarak yapılabilmektedir.Mozaik sisteminden faydalanmak için birim yetkilisini BİDB'ye dilekçe yazılması yeterlidir. Dilekçede sitenin ismi ve içerik düzenleme için yetkilendirilecek kişilerin bilgilerinin bulunması gereklidir.

Yazılım Geliştirme Grubunun görevi ve sorumlulukları nelerdeir?

YGG üniversitemizde gerçekleştirilen idari işler ve akademik faaliyetlerin daha etkin ve verimli yapılabilmesi için gerek duyulan yazılımların geliştirilmesinden sorumludur. YGG geliştirmiş olduğu projelere kullanımda olduğu sürece kesintisiz destek ve bakım hizmeti sağlar.Talep edildiği taktirde üniversite bünyesinde kullanılacak dış kaynaklı yazılımların sağlaması gereken şartlar ve özellikleri belirleme konusunda danışmanlık yapar.Dış kaynaklı yazılımların desteğinin verilmesi YGG'nin sorumluluğu değildir. Bu destek yapılan sözleşmeler uyarınca yazılımı sağlayan firmalar tarafından sağlanır.

Evrak Kayıt Programında yetkilendirilmek için ne yapmalıyım?

EKP üniversitenin idari birimlerinde gelen-giden evrakların kaydını tutan ve raporlayan bir uygulamadır.Yeni bir kullanıcının EKP'yi kullanabilmesi için kendi birim yöneticisi tarafından yetkilendirilmesiyle ilgili dilekçenin yazılması gereklidir.

Bilgisayarın IP ayarları komut satırından (Windows ve Linux sistemlerde) hangi komut ile kontrol edilir?

Windows için komut ekranında "ipconfig" yazarak aktif olan bağlantıların ayarları görüntülenebilir. Bu komuta -all parametresi eklenerek bütün internet donanımlarının (aktif veya pasif) durumları kontrol edilebilir. Linux işletim sisteminde ip yapılandırmasını kontrol etmek için konsol ekranında "ifconfig" komutu yürütülür.

Papirus.itu.edu.tr adresine girerken “invalid name or password” (Geçersiz kullanıcı adı ve ya parola hatası) alıyorum ne yapmalıyım?

Sisteme İTÜ kullanıcı adı ve kimliğinizle girmelisiniz, şifre ve/veya parolanızı hatalı yazıyor olabilirsiniz. Kullanıcı bilgilerinizden eminseniz Paraolanız Türkçe karakter içeriyor olabilir, parolanızı portal.itu.edu.tr adresinden değiştirerek tekrar giriş yapmayı deneyiniz.

Akademik Ünvanınız Portal Ders Yükü Formunda Yanlış Görünüyorsa

Portal Ders Yükü formundaki ve yeni geliştirilen bir çok BİDB uygulamasındaki Akademik Ünvan bilgileriniz personel otomasyonundan gelmektedir. Eğer formda görünen akademik ünvan bilginiz hatalı ise, biriminiz personel (özlük) bürosundan ilgili güncelemeyi yaptırmanız gerekmektedir. Ek ders ödemeleri, kadro ünvanına göre değil akademik ünvana göre yapılmaktadır. Bu nedenle bulunduğunuz kadro ünvanı ne olursa olsun, geçerli akademik ünvanınızın güncel ve doğru olduğunu lütfen kontrol ediniz, değilse düzelttiriniz.

Portal Ders Yükü Formunda Yüksek Lisans/Doktora Danışmalıklarım Eksik/Hatalı

Portal Ders Yükü Formunda yer alan yüksek lisans ve doktora danışmanlıklarınız, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (ÖİDB) otomasyon sisteminden otomatik olarak alınmaktadır. Danışmanlığını yürttüğünüz öğrencilerin listesini, ÖİDB otomasyon sistemi Öğretim Üyesi Servisinden görebilirsiniz. Resmi olarak danışmanlığa atandığınızda, öğrencinizin bağlı bulunduğu enstitü, ÖİDB otomasyon sisteminde bu değişiklikleri/atamaları yapmaktadır. Otomasyon sisteminde öğrencinizi göremiyorsanız, biriminiz öğrenci işleri ve öğrencinin bağlı bulunduğu enstitü ile iletişime geçerek bu sisteme işlenmesini sağlamanız gerekmektedir. Süreden sayılmayan izin alan öğrenciler ve ilgili dönemde kayıt yaptırmayan öğrenciler, Ders Yükü Formunda görülmez. Öğrencilerinizden tez aşamasında olan varsa (ilgili dönemde açılan tez çalışmasına kaydetmeniz durumunda), bu öğrenciler için Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi (3-0-0) ve/veya Doktora Uzmanlık Alan Dersi (4-0-0) otomatik olarak ders yükü formunda görülecektir. Forma bu ders(ler) yoksa: fiili olarak tez aşamasında olan öğrenciniz Tez Çalışması dersine kayıt olmamış olabilir fiili olarak tez aşamasında olan öğrenciniz izin almış veya o dönem için kayıt yaptırmamış olabilir fiili olarak tez aşamasında olan öğrenciniz otomasyon sisteminde sizin danışmanlığınızda görünmemektedir Bu duruma neden olan sorun çözüldükten sonra, Ders Yükü Formu'nda yer alan Güncelle düğmesine basıldığında, veriler otomatik olarak ÖİDB sisteminden alınacak ve koşullar sağlanıyorsa Uzmanlık Alan Dersleri oluşturulacaktır.

Portal Ders Yükü Formunda Dersiniz Eksik/Hatalı İse

Portal Ders Yükü Formunda yer alan bilgiler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (ÖİDB) ve Personel Daire Başkanlığı (PDB) sistemlerinden gelmektedir. Bu nedenle, derslerinizde gördüğünüz eksiklikleri ve hatalı verileri biriminiz öğrenci işleri ve ÖİDB ile görüşerek düzeltmelisiniz. İlgili değişiklik ÖİDB sistemine yansıtıldıktan sonra, Portal Ders Yükü formunda yer alan Güncelle düğmesine tıklayarak formun yeni verilerle oluşturulmasını sağlayabilirsiniz.

Ders Yükü Formunda Görünen Bitirme Projesi Yükünüzde Eksiklik/Hata Varsa

Bitirme projesi yöneten öğretim elemanlarına, öğrenci sayısından bağımsız olarak 2 saat/hafta (0-2-0) uygulama ders yükü oluşturulmaktadır. Hangi öğretim elemanıın hangi öğrencilere bitirme projesi yaptırdığına ilişkin bilgiler, her dönem ders bırakma son tarihine kadar bölümler tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın (ÖİDB) otomasyon sistemine işlenmektedir. Portal Ders Yükü Formuna esas veriler, ÖİDB Otomasyon Sisteminden gelen bu verilerdir. Üzerinizde bulunan bitirme öğrencilerini, ÖİDB Otomasyon Sistemi, Öğretim Üyesi servisinden Bitirme Öğrencileri menüsü aracılığı ile kontrol edebilirsiniz. Öğrenciniz burada görünmüyorsa, belirtilen tarihler arasında bölümünüz ile iletişime geçerek  ÖİDB Otomasyon Sistemine bu bilgilerin işlenmesini sağlayabilirsiniz. Pratik olarak en az 1 adet bitirme öğrenciniz bulunuyorsa bitirme projesi yükü ders yükü formunuzda görüleceğinden, öğrenci sayısındaki eksiklerin düzeltilmesi yönünde bir adım atmanız ek ders açısından bir farklılık oluşturmayacaktır. Her öğretim üyesine, I. ve varsa II. öğretimde olmak üzere en fazla iki adet bitirme projesi yükü (2 x 0-2-0) verilebilir. I. öğretimde farklı bölümlerdeki bitirme projeleri yürüten öğretim elemanları için iki farklı bitirme projesi yükü verilmemektedir. Ayrıntılı bilgi için DERS YÜKÜ TESPİTİ VE EK DERS ÜCRETİ ÖDEMELERİNDE UYULACAK ESASLAR'ın 2. maddesinin b fıkrasının 2. paragrafı incelenebilir.

Portal Ders Yükü Formunda İdari Görev(ler)im Görünmüyor

İdari görevler, ek ders ödemelerin maaş karşılığı verilmesi gereken en az ders saatini belirlediği için önem arz etmektedir. Portal Ders Yükü Formunda yer alan Kadro Ünvanı, Akademik Ünvan ve İdari Görevlere ilişkin bilgiler Personel Daire Başkanlığı (PDB) sisteminden otomatik olarak gelmektedir. Eğer idari göreviniz bu formda görünmüyorsa, biriminiz personel (özlük) bürosu ile iletişime geçerek bu bilgileri güncellettirmeniz gerekmektedir. Ek ders ödemeleri için yönetmelikte belirtilen ve maaş karşılığı verilmesi gereken en az ders saati sınırını etkileyen idari görevler aşağıdaki gibi tanımlanmıştır :   "Rektör, dekan, enstitü ve yüksekokul müdürleri için haftalık ders yükü zorunluluğu aranmaz, bunların yardımcıları ile bölüm başkanlarının haftalık ders yükü yukarıda belirtilen yükün yarısı kadardır. Rektör, dekan, enstitü ve yüksekokul müdürlüğü ile bölüm başkanlığına Yükseköğretim Kanunda belirtilen şekilde usulüne uygun olarak yapılan vekaleten görevlendirmeler haricinde söz konusu görevlerin vekaleten yürütülmesi halinde ders yükü muafiyeti ve indirimi uygulanmaz."

II. Öğretiim Dersleri İle İlgili Sorular

II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programları, 3 dönem esasına göre yürütülmektedir ve bu dönemler, lisans akademik takvimi ile örtüşmemektedir. Yeni Ders Yükü sistemi ile bu durum göz önünde bulundurulacaktır. Yönetmelikler gereği, lisans akademik takviminde yer alan dönemi kapsayan tarihlerde, II. öğretimde maaş karşılığı sağlanması gereken minimum haftalık ders saati koşulu aranacak, bunun dışındaki tarihlerde ise aranmayacaktır.

İTÜ Dışı Verdiğiniz Ders(ler) Portal Ders Yükü Formunda Görünmüyorsa

İTÜ dışında verilen dersler, Personel Daire Başkanlığı (PDB) tarafından koordine edilen rektörlük görevlendirmesi ile yürütülemektedir. Portal Ders Yükü Formunda İTÜ dışında verdiğiniz dersleri göremiyorsanız, Rektörlük PDB ile iletişime geçerek görevlendirmenizin Personel Otomasyon Sistemine girilmesini sağlayabilirsiniz. Bu işlemden sonra Portal Ders Yükü formunda Güncelle düğmesine basmanız durumunda bu dersler formda da güncellenecektir. Bilgi ve güncelleme için Rektörlük PDB Telefonu : +90.212.285.7019

Elektronik imza mı kaybettim, çalındı, süresi doldu ne yapabilirim?

İTÜ/Yardım üzerinden Bilgi İşlem Daire Başkanlığına "EBYS - Eletronik Belge Yönetim Sistemi Destek -> İşlemler - Elektronik imzamı kaybettim/çalındı/süresi doldu" konu başlığının altına yardım bileti oluşturarak yeni bir e-imza talebinde bulunabilirsiniz. İTÜ/Yardım üzerinden yeni e-imza talebi başvuruları kişiseldir. Sadece kendi adınıza başvurabilirsiniz, İTÜ/Yardım üzerinden bir başkası adına yeni e-imza talebinde bulunamazsınız.

Teknik bir hata aldım, bir sorum veya bir önerim var nasıl destek alabilirim?

a. İTÜ/Yardım üzerinden (yardim.itu.edu.tr) "Yardım Bileti Oluştur"a tıklayarak birimlerden  BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI ‘nı seçtikten sonra kategori olarak EBYS - Elektronik Belge Yönetim Sistemi'ni seçip yardım bileti oluşturarak destek alabilirsiniz. b. Telefon üzerinden 0212 285 39 30 nolu telefondan 8 i tuşlayarak destek alabilirsiniz.

Tarama ile ilgili problem yaşıyorum

Tarama ile ilgili işlemleri gerçekleştirebilmek için gerekli programı buradan indirerek bilgisayarınıza kurmanız gerekmektedir.Tarama işlemleri ile ilgili işleri firefox tarayıcısında yapmanız önerilir.

Öğrenci onayı yapılan stajın staj tarihlerini nasıl değiştiririm?

Staj Kayıt Formu üzerinden staj bilgilerini doldurarak başvurular taslak haline getirilerek kaydedilebilir veya doğrudan fakülte onayına gönderilebilir. Ancak staj; fakülte onayına gönderildikten sonra staj bilgileri üzerinde, öğrenci tarafından herhangi bir değişiklik yapılamaz. Fakülte onayına gönderilen stajlarda değişiklik yapabilmek için fakülte staj sorumluları ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.