PIN kodumu değiştirmek istiyorum, ancak e-postama link gelmiyor, ne yapmalıyım?

Kütüphaneye üye olurken vermiş olduğunuz e-posta adresiniz güncel olmayabilir ya da hatalı girilmiş olabilir. Kütüphanecinize danışarak e-posta adresinizi güncelleyebilirsiniz ya da “Kullanıcı Hesabı” nıza girip “Kişisel Bilgiler” den kendiniz güncelleyebilirsiniz.

İTÜ mensubuyum. Kampüs Dışı Erişim hizmetinden yararlanmam için ne yapmam gerekir?

İTÜ kütüphanelerinden birine giderek kütüphaneye üye olmanız gerekmektedir. Üyelik işleminden sonra PIN kodunuzu oluşturup Kampüs Dışı Erişim hizmetinden yararlanmaya başlayabilirsiniz.

PIN kodumu unuttum ne yapmalıyım?

Kütüphane web sayfasından “PIN İşlemleri” ne girerek “PIN kodumu unuttum” u tıklayıp gerekli bilgileri girdikten sonra kütüphanede kayıtlı olan e-posta hesabınıza gelen link üzerinden pin kodunuzu değiştirebilirsiniz.

"Kampus Dışı Erişim" hizmetinden kimler yararlanabilir?

İTÜ mensubu akademik ve idari personel, öğrenciler yararlanabilir. Emekli personel, mezunlar ve misafir üyeler “Kampüs Dış Erişim” hizmetinden yararlanamazlar.

PIN kodunu nasıl alabilirim?

Kütüphane web sayfasından “PIN İşlemleri” ne girerek “ilk kez PIN almak istiyorum” u tıklayıp PIN kodunuzu oluşturabilirsiniz.

İTÜ Öğrencisiyim / Personeliyim kütüphaneye nasıl üye olabilirim?

Kütüphane içindeki hizmetlerden yararlanmak için üye olmanız gerekmektedir. Ödünç Verme , Kampüs dışı erişim v.b. hizmetlerden yararlanmak için kütüpahneye gelerek üye bilgi formunu doldurmanız gerekmektedir.

"Kampus Dışı Erişim" nedir?

İTÜ mensuplarının kütüphane elektronik kaynaklarına ve kütüphane hesaplarına kampüs dışından erişebilmesidir.

Yapmış olduğum istekleri iptal edebilir miyim ?

İstekler en geç iki gün içerisinde işleme konulduğu için bu süre içerisinde yapılacak istek iptali yapılabilir. İşleme konulmuş istekler iptal edilemeyecektir. İstek iptali için kutuphane@itu.edu.tr adresine mesaj göndermeniz gerekmektedir.

Veritabanında bulduğum dergiyi neden raflarda bulamıyorum?

Veritabanları basılı dergilerden farklı yolla sağlanır. Veritabanı koleksiyonumuzdaki tüm dergiler aynı zamanda basılı olarak kütüphanede mevcut olmayabilir.

PIN kodunu nasıl alabilirim?

www.kutuphane.itu.edu.tr adresinden PIN işlemleri' ne girdiğinizde kütüphane üyeliğinde vermiş olduğunuz e-postal adresinize gönderilecek olan link üzerinden PIN alabilirsiniz.

İsteğim Kütüphanelerarası ödünç yayın/belge sağlama hizmeti kapsamında sağlanamaz ise ne yapılıyor?

Yurtiçinden sağlanamayan yayın, kullanıcımızın istemesi durumunda yurtdışından da sağlanabilmektedir. Yurtdışındaki kütüphaneler kendi ücret politikalarına göre yayın başına ücret almaktadır. Bu nedenle kullanıcılar istedikleri yayın için ödeyebilecekleri miktarı USD cinsinden Maximum Cost alanında belirtmelidir. Yurtdışından sağlanan yayınlarda karşı kütüphaneye ödenecek ücretin tamamı ve ödünç alınan yayın için posta ve varsa gümrük ücreti kullanıcıdan alınır.

Farklı tür içeriklere sahip veritabanlarını nasıl ayırt edebilirim? (Kitap, dergi, ansiklopedi, standart, el kitapları vs.)

Yine veritabanları sayfasında, kaynak seçiniz butonundan farklı türde kaynakları kapsayan veritabanlarına ulaşabilirsiniz.

Hangi durumlarda öğrenci işlerindeki kaydım bloke edilir?

Üzerinizde uzun zamandır iade etmediğiniz ve kayıp statüsüne girmiş yayın(lar) varsa bloke edilir ve ders seçiminiz engellenir.

Kütüphane Hesabımda gecikme cezası olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

Kullanıcı kayıtlarından hesabınıza girip kontrol edebilirsiniz ya da kütüphaneye gelerek de sorgulayabilirsiniz.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu tamamlandı mı?

Hayır. İTÜ Sayısal Koleksiyonu, her geçen gün geliştirilerek, basılı tüm nadir eserler, haritalar ve diğer koleksiyon ile zenginleştirilerek, Türkiyen’nin kültürel yaşamına katkı sağlamaya devam edecektir.

Abonesi olduğumuz veritabanlarına ve /veya elektronik dergilere kampüs içinden bağlandığımda şifre istiyor. Neden?

Veritabanlarına ve /veya elektronik dergilere bağlandığınızda sistem sizden şifre girmenizi istiyorsa bunun nedeni bir erişim hatası olabilir. Bunun dışında bazı elektronik dergilerde şifre gerekli olabilir. Bu tür dergilerin şifre bilgileri kütüphane katalog kaydında ve/veya elektronik dergi listesinde bulunmaktadır. Bu şifreleri kullanarak dergiye ulaşmanız mümkündür. Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda 0 212 285 41 21 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.

Citation / Abstract / FullText / Fullimage ne demek?

Citation : Atıf ( Bir yayına yapılan atıf anlamındadır.) Abstract: Özet (Kaynağa ilişkin sadece özet bilgi verilir) Fulltext: Tam metin (Kaynağın tüm içerini kapsar anlamındadır) Fullimage: Tam görüntü (Kaynağın görüntü kaynaklarını içerdiğini ifade eder)

E-kitap içeriğini bilgisayarıma yüklemem mümkün mü?

E-kitap veritabanları bu konuda farklı politikalar uygulayabilmektedir. Bazı veritabanları kaydetmeye izin verirken bazıları sadece çıktı alınmasına izin vermektedir. Bu konuda sorun yaşadığınızda danışma kütüphanecilerinden yardım alabilirsiniz.

Daha önceden ödünç aldığım yayınları görebilir miyim?

Kullanıcı hesabınıza girip “My Reading History” e tıkladığınızda Opt in butonunu aktif hale getirirseniz o andan itibaren ödünç aldığınız yayınların listesi kaydedilecektir.

İstek yayınım alındığında nasıl haberdar olurum?

Öğretim üyese iseniz yayın geldikten sonra adınıza ayırtma işlemi yapılıp e-posta not gönderilmektedir. Diğer kullanıcılara ise yayının geldiği ve teknik işlemlerinin yapıldığına dair bilgilendirme e-posta gönderilmektedir.

Bilgi–okur yazarlığı eğitimi isteğinde nasıl bulunabilirim?

Kütüphane ve kütüphane kaynakları hakkında bireysel olarak veya bir sınıfa eğitim talebinde bulunmak için İTÜ VETİ üzerinde (İTÜ Veri Toplama ve İstatistik Sistemi ) oluşturulmuş olan Bilgi Okuryazarlığı Eğitimi İstek Formu’nun doldurulması gerekmektedir.

Veritabanlarında nasıl araştırma yapılır?

Veritabanları farklı içeriklere sahip online kaynaklardır. Bazı veritabanları tam metin içerik sağlarken bazıları özet, atıf , indeks gibi bibliyografik veriler içerebilir. İTÜ veritabanları listesinde yer alan açıklamalar linki altında veritabanına ait ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz. Ayrıca konularına , isimlerine göre alfabetik ve yayın/sağlayıcılarına göre olmak üzere üç farklı grupta listelenerek sınırlandırma yapılmıştır. Size uygun olan bu seçeneklerden herhangi birini kullanarak araştırmanızı yapabilirsiniz. Daha ayrıntılı sorularınız için danışma kütüphanecilerimizden bilgi alabilir ya da bilgi-okuryazarlığı eğitim isteğinde bulunabilirsiniz.

Süreli yayınlardan dilediğim bölümleri nasıl kopyalarım?

Kopyalama için kütüphanede bulunan ücretsiz tarayıcıları kullanabilirsiniz. 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’na göre , eser sahibinin izni olmadan hiçbir eser kopyalanıp, çoğaltılamaz. İlgili mevzuata web sayfamızdaki hizmetler/kopyalama yolunu izleyerek erişebilirsiniz.

Online standartlara nasıl erişebilirim?

Online standartlara kütüphane ana sayfasında , “Araştırma” menüsü altındaki “Veritabanları” başlığında yer alan “Kaynak Seçiniz” bölümündeki “Standart” alanını seçerek erişebilirsiniz. Aynı zamanda, kütüphane ana sayfasında, “Araştırma” menüsü altındaki “standartlar” başlığında yer alan “Online standartlar” bölümündeki “bu yolu” linki aracılığı ile de erişebilirsiniz.

Kimler yayın istek talebinde bulunabilir?

İTÜ öğretim üyeleri, idari personel ve öğrenciler yayın talebinde bulunabilir.

Katalog taramada nasıl araştırma yapabilirim?

Katalog taramada size sunulan erişim uçlarından (yazar, başlık, konu, tez.no, ISSN/ISBN, dergi adı, yer no., kelime vb.) birini seçerek taramanızı yapabilirsiniz. Araştırma yaptığınız taramaya ilişkin kayıtlar kütüphanemiz de mevcutsa ekrana bir liste gelecektir. Gelen tarama sonuç listesinden size uygun olan linke tıklayarak kayıt içeriğine ulaşırsınız. Eğer aradığınız kaynak kütüphanede bulunmuyorsa , uygun kayıt bulunmadığına ilişkin bir mesaj alacaksınız. Yakın sonuçlar listede sunulacaktır.

Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmetinden kimler yararlanabilmektedir ?

Bu hizmetten İTÜ öğretim elemanları, İTÜ idari personeli ve İTÜ Öğrencileri yararlanabilirler .

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’nda IP erişim kontrolü var mıdır?

Evet, yalnızca İTÜ IP’lerinden erişim vardır.

Zamanında iade edilmeyen yayınlar için gecikme cezası ne kadardır?

Yayın türüne göre farklı gecikme cezası uygulanmaktadır. Ayrıntılı bilgi için http://www.kutuphane.itu.edu.tr/hizmetler/odunc-verme adresine bakınız.

Ayırttığım bir yayının ayırtma rafında kalma süresi ne kadardır?

Ayırtma rafında kalma süresi 3 gün; Görsel-İşitsel Bölümü’ndeki yayınlar için 1 gündür.

Yayın İstek Formunu doldurdum. Size iletilip iletilmediğini nasıl öğrenebilirim?

Eğer formu eksiksiz doldurduysanız ve bize iletildiyse, kütüphane sistemine kayıtlı e-posta adresinize isteğinizin kütüpahneye ulaştığına dair bilgilendirme notu gelecektir.

Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmeti ne demektir?

Üniversite kütüphaneleri arasındaki işbirliği çerçevesinde kütüphane yayınlarının karşılıklı kullandırması hizmetidir.Hizmet kapsamında İTÜ Kütüphanelerinde bulunmayan bilgi kaynakları yurtiçi ve yurtdışındaki kütüphane ve bilgi merkezlerinden ödünç veya kopyalama yolu ile sağlanmaktır.

İstekler için herhangi bir ücret ödemem gerekiyor mu?

Kütüphanelerarası ödünç yayın / belge sağlama hizmeti kapsamında yaptığınız istekler için ücret ödemeniz gerekmektedir (kopyalama / kargo vb. ). İstekte bulunduğumuz üniversitenin politikasına göre ücretler değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için ilgili birim ile görüşmeniz gerekmektedir.

Hangi Veritabanları benimle ilgili konuyu içerir, nasıl bulabilirim?

Veritabanları sayfasında, veritabanlarımız konularına göre sınıflandırılmıştır. Konu seçiniz butonundan konuyu seçebilir ve ilgili veritabanlarını görebilirsiniz.

Kütüphanelerarası ödünç yayın/belge sağlama hizmeti aracılığı ile getirtmiş olduğum yayını almazsam ne olur ?

Kütüphanelerarası ödünç yayın/belge sağlama hizmeti aracılığı ile getirttiği yayını 1 ay içinde almayan veya ücretini ödemeyen kullanıcı yeni bir istekte bulunamaz ve ödünç verme hizmetlerinden yararlanamaz.

Ödünç aldığım bir yayının kullanım süresini nasıl uzatabilirim?

Ödünç aldığınız bir yayının kullanım süresini uzatma işlemini web sayfamızdaki Kullanıcı kayıtları bölümündenhttp://divit.library.itu.edu.tr/patroninfo*tur yapabileceğiniz gibi ödünç verme bankolarından da yapabilirsiniz. Öğretim elemanları ve idari personel telefon ile de uzatma işlemi yapabilmektedir. Rezerv ve Görsel-İşitsel bölümündeki yayınlara uzatma işlemi yapılmamaktadır.

Bir ders için ayrılmış Rezerv Bölümü’ndeki yayınların listesine nasıl ulaşabilirim?

Kütüphane web sayfasından katalog taramasında arama kriteri olarak “Ders” seçeneğini seçip; arama kısmına dersin adını yazıdığınız takdirde o derse ait yayın bilgisine ulaşabilirsiniz.

Araştırmamla ilgili konudaki veritabanlarına nasıl ulaşabilirim?

Web sayfamızdan araştırma/veritabanları yolunu izleyerek araştırma konunuzla ilgili veritabanlarını listeleyebilirsiniz.

Ödünç verme hizmetinden kimler yararlanabiliyor?

Bu hizmetten İTÜ Öğretim elemanları, idari personeli, öğrencileri ve İTÜ emekli personeli yararlanabilmektedir.

Elektronik veritabanlarında erişim sorunu yaşıyorum, ne yapabilirim?

Veritabanları sayfamızda yer alan Veritabanı Hata Bildirim Formu aracılığıyla bize iletebilirsiniz.http://www.kutuphane.itu.edu.tr/hizmetler/veritabani-hata-formu

Yayın isteğini nasıl yapabilirim?

Kütüphane kataloğunda basılı ya da elektronik olarak erişemediğiniz yayın/lar için Yayın İstek Formunu eksiksiz doldurmanız yeterlidir.

Süreli yayınlar raflara nasıl bir düzen içinde yerleştiriliyor?

Süreli yayınlar kitaplarda olduğu gibi uluslarası bir konusal sınıflama sistemi olan Library of Congress sınıflama sistemine göre yerleştirilmiştir. Koleksiyon kütüphanemizin 2 ve 3. katlarında bulunmaktadır.

E-kitap'lara nasıl erişebilirim?

E-kitaplara tarama alanlarından (tarıyorum ve kütüphane katalog tarama) ulaşabildiğiniz gibi veritabanları sayfasından da türe göre sınıflandırılmış listeden, e-kitap veritabanlarını seçerek ulaşabilirsiniz.

Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmeti kapsamında aynı anda kaç istek yapabilirim ?

http://www.kutuphane.itu.edu.tr/hizmetler/belge-saglama adresinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Arkadaşımın kimliği ile ödünç yayın alabilir miyim?

Hayır. Başkasının kartını kullanmanız takdirde yasal işlem yapılır.

Kaybettiğim yayın yerine aynısının kullanılmış olanını verebilir miyim?

Hayır, kayıp yayın yerine kullanılmış yayın kabul edilmez. Orjinal ve bandrollü olması gerekir.

Katalog kaydında statüsü "Rafta" gözükmesine rağmen yayını rafında bulamadım. Ne yapmam gerekiyor?

Danışma Kütüphanecisine başvurarak yardım alabilirsiniz.

Ödünç aldığım bir yayının iade tarihini nasıl öğrenebilirim?

Ödünç aldığınız yayının iade tarihini web sayfamızdaki kullanıcı kayıtları bölümünden öğrenebilirsiniz.http://divit.library.itu.edu.tr/patroninfo*tur

İTÜ mezunuyum kütüphaneye nasıl üye olabilirim?

Kart işlem Merkezine başvurarak mezun kartı almalısınız. Bu kart ile yalnızca kütüphaneye giriş hakkı kazanıp kütüphane içi hizmetlerden faydalanabilirsiniz.

Rezerv Bölümü’ndeki yayınları ne kadar süreliğine ödünç alabilirim?

Ödünç verme süresi kullanıcı ve yayın türüne göre değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için http://www.kutuphane.itu.edu.tr/hizmetler/odunc-verme adresine bakınız.

İTÜ mensubu değilim kütüphaneden yararlanabilir miyim?

Kütüphaneden yararlanabilmeniz için üye olmanız gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi için;http://service.library.itu.edu.tr/misafir-kayit adresine bakınınız.

E-dergi listesindeki dergilerimizin tüm yıllarına tam metin erişebilir miyim?

Dergilerin genellikle güncel yıllarına tam metin erişim sağlanır. Springer, Elsevier, Taylor & Francis, Wiley gibi büyük Yayınevlerinin dergilerine 1997’ den günümüze tam metin erişim sağlanır.

Bir seferde en fazla kaç yayın ödünç alabilirim?

Kullanıcı profiline göre ödünç verme sayıları değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için http://service.library.itu.edu.tr/misafir-kayit adresine bakınız.

Ödünç aldığım yayını kaybettim. Ne yapmalıyım?

Kaybetmiş olduğunuz yayının aynısını ya da varsa en son baskısını satın alıp teslim etmelisiniz. Yayının aynısını temin edemiyorsanız kütüphaneye başvurun.

Elektroniği olan bir yayının basılısı alınabilir mi?

Yayın Satın Alma Politikaları gereğince koleksiyonumuzda elektroniği olan bir yayının basılı isteği, basılısı olan bir yayının da elektronik isteği kabul edilmemektedir.

Yayın ayırtma işlemini nasıl yapabilirim?

Yayın ayırtma işlemini web sayfamızda ki katalog taramasında yayının bibliyografik künyesindeki “istek yap” butonu ile ayırtma işlemini yapabileceğiniz gibi ödünç verme bankolarından da yapabilirsiniz.

En fazla kaç tane yayın isteğinde bulunabilirim?

Yayın istek sınırlaması yoktur. Bütçenin durumuna bağlı olarak taleplerin büyük çoğunluğu karşılanmaktadır. Ancak kısıtlı alım söz konusu ise Yayın Satın Alma Politikalarına bağlı olarak hareket edilmektedir.

Kütüphane Katalog nedir (OPAC)?

Kütüphane kataloğu, kütüphane koleksiyonu kapsamında yer alan bilgi kaynaklarının kataloglama kurallarına (Anglo Amerikan Kataloglama Kuralları2) göre ve uluslararası bir sistem olan LC Sınıflama sistemine uygun olarak kayıtlarının oluşturulduğu bir sistemdir. Oluşturulan bu kayıtlar, kullanıcılarımıza yayınlara ilişkin yer/konu, kütüphanede olup olmadığı ve erişilebilirliğine (statü) ilişkin çeşitli bilgileri içerir.

İsteklerimin kütüphaneye gelip gelmediğini nasıl öğrenebilirim?

Bilgilendirme mesajları e-posta ile yapılmaktadır. İsteğiniz kütüphaneye geldikten sonra e-posta adresinize mesaj gönderilecektir. Ayrıca web sayfamızda ki Kullanıcı Kayıtlarından isteğin gelip gelmediğini öğrenebilirsiniz.

Sayısal koleksiyon nedir ?

Sayısal koleksiyon, daha sık kullanılan adıyla dijital koleksiyon, en az 300 dpi ve üstü çözünürlük formatı ve uygun donanım ile imaj ya da pdf dönüşümü yapılarak çekilmiş materyallerin oluşturduğu koleksiyondur.

İTÜ kimlik kartı olmadan ödünç yayın alabilir miyim?

İTÜ kimlik kartı olmadan ödünç verme işlemleri yapılmamaktadır.

İstekte bulunduğum yayın ortalama ne kadar sürede elime ulaşır?

Yayın alımları Kamu İhale Kanunu'na göre yapılmaktadır. İhalede sağlayıcı firmalar tarafından teklif alan bir yayının kütüphanemize gelme süresi ihale türüne ve zamanına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 2-6 ay arasındadır.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’na kampüs-dışı erişim var mıdır?

Evet. Yalnızca İTÜ üyeleri, kampüs dışından, ilgili web ara programını kullanarak koleksiyona erişebilirler.

Sözleşmeli olarak İTÜ’de çalışmaktayım. Kütüphaneye üye olabilir miyim?

Kart işlem merkeziden aldığınız kimlik kartı ve Personal Daire Başkanlığı’ndan alacağınız İTÜ’de görev sürenizi belirten yazı ile beraber üyelik işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.

Dergileri ödünç alabiliyor miyim?

Dergileri yalnızca kütüphane içinde kullanabilirsiniz.

Araştırmalarım konusunda nereden yardım alabilirim?

Araştırmalarınız için her zaman danışma kütüphanecilerinden yardım alabilirsiniz.

Ödünç verilmiş bir yayını kimin kullandığını öğrenebilir miyim?

Yayını ödünç alan kullanıcı hakkında bilgi verilmemektedir.

Siparişi onaylanan yayın isteğimin durumunu nasıl öğrenebilirim?

İstekte bulunduğunuz yayının durumunu öğrenmek için Koleksiyon Geliştirme Bölümüne başburabilirsiniz.

Yayın istek talebimin karşılanma olasılığı nedir?

Yayın Sağlama Hizmeti politikalarına göre talepte bulunduysanız ve siparişinizin onaylandığına dair bir e-posta aldıysanız, yayınınız mutlaka satın alınmak üzere ihaleye çıkarılacaktır. Baskısı tükenmiş, stoğu yok, satış dışı vb. statüsünde bir yayınsa temin edilememektedir.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’nda hangi tür eserler bulunmaktadır?

Sayısal koleksiyonumuzda, Nadir Eserler, Haritalar ve Müzik eserleri bulunmaktadır.

Süreli yayınları ödünç alabilir miyim?

Süreli yayınlar ödünç alınamaz, Kütüphane içinde kullanılabilirsiniz.

İTÜ basılı tezlerine nasıl ulaşabilirim?

Öncelikle aradığınız tezin kütüphanemizde bulunup bulunmadığını, tezin yazarı, tezin adı, yer numarasını vb. bilgilerini tarama alanlarından araştırarak bilgi edinebilirsiniz. 2010 yılı sonrası Y. Lisans tezleri ve Doktora tezlerinin tamamı giriş kat raflarda bulunmaktadır. 2010 yılına kadar olan Y. Lisans tezleri ise depoda bulunmaktadır. Bu nedenle bu grupta yer alan tezlerden yararlanabilmek için danışma kütüphanecisinden sağlayacağınız Tez istek Formu’nu doldurmanız gerekmektedir.

Tarıyorum nedir?

Tarıyorum, İTÜ Kütüphane Koleksiyonu’ nun google tarama mantığında olduğu gibi anahtar sözcük bazında içerik taraması yapabilen bir arama motorudur. Ayrıca advanced tarama seçeneği ile ayrıntılı tarama seçeneği de sunulmaktadır.

Sayısallaştırma işlemi nedir?

Sayısallaştırma, bir eserin, tüm sayfalarının, uygun bir cihazda orijinal düzeye yakın bir çözünürlük ile taranarak, elde edilen .tif formatındaki dosyaların, belirli bir yüzde ile küçültülerek .jpeg dosyalarının elde edilmesi ve bunun .pdf dosyalarına çevirilerek; bibliyografik verilerinin hazırlanıp, uygun bir yazılım ile kullanıcıya sunulması işlemidir.

Rezerv Bölümü’nden ödünç aldığım yayının kullanım süresini nasıl uzatabilirim?

Rezerv bölümünden ödünç alınan yayınlara uzatma işlemi yapılmamaktadır.

Kitap dışı materyal isteğinde bulunabilir miyim?

Yayın Satın Alma Politikalarına uygun olduğu takdirde dvd, film, nota vb. kitapdışı materyal isteğinde bulunabilirsiniz.

Gecikme cezası ders seçimime engel olur mu?

Hayır, gecikme cezası yüzünden engel konulmaz. Yalnızca yayın borcunuz varsa engel konulur.

Yapmış olduğum isteğin kütüphaneye ulaşıp ulaşmadığını nasıl öğrenebilirim?

İstek formunu doldurup isteği gönder butonuna bastıktan sonra ekrana “isteğiniz kütüphaneye iletilmiştir mesajı” gelecektir. Ayrıca en geç 2 gün içerisinde e-posta adresinize “isteğiniz değerlendirilmeye alınmıştır” mesajı gönderilecektir. Eksik olarak doldurulan formlar işleme konulmaz ve bu durum istekte bulunan kullanıcıya e-posta mesajı ile bildirilir.

Neden dijital koleksiyon yerine “sayısal koleksiyon” terimi kullanıldı?

Türkiye’deki benzer projelerde ve kütüphanecilik/bilgi-belge yönetimi terminolojisinde bu terimin kullanılması,TDK sözlüğü önerisi ve “Digitalization ” teriminin Türkçeye “Sayısallaştırma” olarak çevirilmesi nedeniyle bu terim tercih edildi.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’ndan veri indirilebilir mi?

Sayısal koleksiyonumuzda indirme ya da yazdırma seçenekleri aktif değildir.

TSE standartlarına nasıl erişebilirim?

TSE standartlarını kütüphane ana sayfasında, “Araştırma” menüsü altındaki “Standartlar” başlığında yer alan “TSE Standartları Talep Formu” aracılığı ile isteyebilirsiniz.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’ndan nasıl yararlanılır?

Sayısal koleksiyonumuzdan İTÜ mensupları yararlanabilir.Kütüphane web sayfamızda bulunan Sayısal Koleksiyon linkinden erişim sağlanarak, Basit Tarama ya da Gelişmiş Tarama seçeneklerinden istenen eser, çeşitli kriterlere göre taranır ve sonuçlar elde edilir.

Öğretim üyesiyim dönemlik ders yayını ödünç almak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Dönemlik ders yayınını sadece dersi veren öğretim üyesi alabilmektedir. Ders formunda öğretim üyesinin adının geçmesi yeterlidir.

Ödünç aldığım yayını başka biri iade edebilir mi?

Evet edebilir.

Kütüphanenin sahip olduğu film koleksiyonu listesine nasıl erişebilirim?

Araştırma menüsü altındaki “Özel Koleksiyonlar” başlığından erişebilirsiniz.http://www.kutuphane.itu.edu.tr/arastirma/ozel-koleksiyonlar

Rezerv Bölümü’ndeki yayınlara ayırtma işlemi yapabilir miyim?

Rezerv Bölümündeki yayınlara ayırtma işlemi yapılmamaktadır.

Koleksiyona yeni eklenen yayınlardan nasıl haberdar olabilirim?

Kütüphane sayfamızda yer alan Yeni Gelen Yayınlar linkinden takip edebilirsiniz.

Kütüphane Katalog Tarama ve Tarıyorum’un farkı nedir?

Kütüphane Katalog Tarama ve Tarıyorum’un farkları; Kütüphane Katalog Tarama içerik taraması yapmaz. Sadece koleksiyon kapsamındaki kaynakların katalog kayıtlarını tarar. Ayrıca önceden belirlenmiş sınırlı erişim uçlarından (yazar, başlık, konu, dergi adı, yer no., kelime vb. gibi) tarama yapmanıza izin verir. Tarıyorum’un en önemli özelliği hem içerik, hem de katalog kayıtları künye bilgilerini taramasıdır. Bu da online yayınları tam metin tarama imkanı sağlamaktadır.

Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmetinden yararlanmak için ne yapmam gerekiyor?

Aramış olduğunuz yayının İTÜ Kütüphanelerinde bulunmadığını tespit ettikten sonra, kütüphane web sayfasında yer alan http://divit.library.itu.edu.tr/patroninfo~S0*tur/0/redirect=/illb*tur adresinden yayın türüne göre hazırlanmış istek formlarının eksiksiz olarak doldurulması gerekmektedir.

Kütüphane içindeki bir yayın için ayırtma işlemi yapabilir miyim?

Ödünç alınmamış bir yayına için ayırtma işlemi yapamazsınız. Başka bir kullanıcının ödünç aldığı veya ayırtma rafındaki yayınlar için ayırtma işlemi yapabilirsiniz.

"Ayırtma Rafı"nda bulunan bir yayını ödünç almak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Ayırtma işlemini yaparak sıraya girmeniz gerekmektedir. Sıra size gelince e-posta yolu ile bilgilendirileceksiniz.

Gecikme Cezasını nereden ve nasıl ödeyebilirim?

Ödüneç Verme Bankolarına nakit olarak ödeyebilirsiniz.

İTÜ Sayısal Koleksiyonda yer alan eserlerin, basılı kopyalarına erişebilir miyim?

Evet. Bu konuda Nadir Eserler ve Haritalar için linklere tıklayınız.

Öğretim üyesiyim dersim için Rezerv Bölümü’nde yayın bulundurmak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Ders Yayını Ayırtma Formunun doldurulup bölüm başkanlığı tarafından onaylanarak M. İnan Merkez Kütüphanesi Ödünç Verme Bölümüne iletilmesi gerekmektedir.

Kütüphane materyalleri rafa hangi düzene göre yerleştiriliyor?

Kütüphanedeki materyaller Amerikan Kongre Kütüphanesi sınıflama sistemine göre yer numarası almaktadır. LC Konu Listesine erişim için https://www.loc.gov/catdir/cpso/lcco/.

Gecikme cezam var . Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmetinden yararlanabilir miyim?

Üzerinde gecikmiş yayın ve / veya limitin üzerinde para cezası bulunan kullanıcı bu cezaları ödemediği sürece bu hizmetten yararlanamaz.

Ödünç aldığım bir yayını istediğim kütüphaneye iade edebilir miyim?

Ödünç aldığınız yayın hangi kütüphane koleksiyonunda yer alıyor ise o kütüphaneye iade etmeniz gerekmektedir.

İTÜ YARDIM İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür © 2017