Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenci İşleri (Otomasyon) Şifresi/Pini

İstanbul Teknik Üniversitesi Öğrenci İşleri Sistemine (sis.itu.edu.tr) giriş iki aşamalıdır. 1. Aşama İTÜ Giriş İlk aşamada İTÜ Giriş arayüzünde sizden İTÜ kullanıcı adınızı ve şifresini girmeniz istenmektedir. İTÜ kullanıcı hesabı şifrenizi unuttuysanız; Mobil Onay Sözleşmesi imzalayan kullanıcılar İTÜ/Giriş'te şifremi unuttum bağlantısını kullanarak cep telefonlarına gönderilen doğrulama koduyla İTÜ şifrenizi sıfırlayabilirsiniz, Mobil Onay Sözleşmesini imzalamadıysanız şifrenizi sıfırlamak için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na başvurmanız gerekmektedir. 2. Aşama Pin Doğrulama İkinci aşamada Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından verilen User Id seçilip PIN'in girilmesi gerekmektedir. PIN'i unuttuysanız aşağıdaki linki kullanarak yeni PIN talebinde bulunabilirsiniz. http://www.sis.itu.edu.tr/EkYazilimlar/PinTalep/ İkinci aşamada sorulmakta olan PIN, İTÜ Öğrenci Numaranız ile ilişkili olan bir şifredir. Bu şifre üzerinde İTÜ/BİDB'nin (Bilgi İşlem Daire Başkanlığı) hiçbir yetkisi veya sorumluluğu yoktur. Dolayısı ikinci aşamada bu şifre veya pin ile ilgili sorularınızı lütfen İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na iletiniz.

IP çakışması nasıl tespit edilir? Bu durumda ne yapılması gerekir?

IP çakışması durumunda aşağıdaki yol izlenmelidir: Bilgisayarım'a sağ tıklanır ve açılan pencerede Manage'a (Yönet) seçeneğine gelinir. Computer Management penceresi açıldıktan sonra, System Tools (Sistem Araçları) ’un altında yer alan Event Viewer (Olay Görüntüleyici)’a tıklanır. Olay Görüntüleyici'nin altında yer alan System (Sistem)’a tıklanır. Burada TCP/IP kaynaklı hataya çift tıklandığında Event Properties (Olay Özellikleri) penceresi açılır ve buradan çakışmaya sebep olan bilgisayarın MAC adresine ulaşılır. Bu durumda çakışma yaratan MAC adresi, BİDB'ye problem kaydı olarak bildirilir.

Sisteme Girişte "Web erişiminiz engellenmiştir." Uyarısı

PIN 5 defa yanlış girildiği için "Web erişiminiz engellenmiştir." uyarısı verilmektedir. PIN Talep Sayfasından yeni bir PIN aldığınızda engel kaldırılacaktır. http://www.sis.itu.edu.tr/EkYazilimlar/PinTalep/

Sistem Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgi

Sistem Kullanımı Hakkında Detaylı Bilgi www.sis.itu.edu.tr/tr/sistem/   Sisteme Giriş için ikinci aşamada istenilen PIN'i unuttuysanız PIN Talep Sayfasından yeni bir PIN alabilirsiniz. http://www.sis.itu.edu.tr/EkYazilimlar/PinTalep/   Sisteme Giriş İki Aşamalıdır. İlk aşamada İTÜ Kullanıcı Adı ve Şifre girilecektir. İTÜ Kullanıcı Adı ve Şifrenizi unuttuysanız Bilgi İşlem Daire Başkanlığına başvurmanız gerekmektedir. İkinci aşamada User Id seçilip PIN girilmesi gerekmektedir. PIN'i unuttuysanız yukarıda linki verilen PIN Talep Sayfasından alabilirsiniz.

İTÜ e-posta hesabıma gelen iletileri nasıl başka bir e-posta hesabına yönlendirebilirim?

İTÜ e-posta hesabına gelen iletileri, posta kutusunda bir kopyası bırakılmadan, başka bir e-posta adresine yönlendirmek için; Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 'na "E-Posta İşlemleri" kategorili ve "Gelen iletileri başka bir adrese yönlendirme" alt kategorili bir Yardım Bileti oluşturmanız ve içeriğinde yönlendirme yapmak istediğiniz mail adresini belirtmeniz yeterlidir.

İTÜ Kullanıcı Şifresinin sağlaması gereken şartlar nelerdir?

İTÜ Kullanıcı Şifreniz sizin İTÜ/BİDB bünyesinde sunulan hizmetlere doğrudan veya dolaylı olarak erişmenizi sağlayan kimlik doğrulayıcıdır.İTÜ Kullanıcı Şifreniz aşağıdaki şartları sağlamalıdır. İTÜ Kullanıcı Şifreniz kesinlikle başkaları tarafından bilinmemelidir. İTÜ Kullanıcı Şifrenizin başka şahısların eline geçmesi durumunda oluşabilecek tüm durumlardan şifre ile ilişkilendirilen kullanıcı sorumludur. İTÜ Kullanıcı Şifreniz en az 10 karakter uzunluğunda olmalıdır. İTÜ Kullanıcı Şifreniz içerisinde aşağıdaki dört koşuldan en az üçünü (tercihen dördünü) sağlamalıdır. İçerisinde en az 1 adet küçük harf İçerisinde en az 1 adet büyük harf İçerisinde en az 1 adet rakam İçerisinde en az 1 adet özel karakter (*,?,-,&,vb...) Bu kurallara uygun şifre türetmek ilk başta zor gözükse de aslında kolaydır. Örn: OrnektiR*11 gibi sadece sizin için bilindik bir kelime ve sonunda hem rakam hem de özel karakter kullanarak şifrenizi oluşturabilirsiniz. İTÜ Şifreniz geriye dönük 3 şifreniz ile aynı olmamalıdır.

Yemekhanede sebze yemekleri neden daha az çıkıyor?

Sebze yemeklerini hazırlamak oldukça uzun sürüyor ve el işi istiyor. Özellikle aşçı sayımızın azlığı bizim için gerçekten büyük bir handikap. Ayrıca sebzelerin fiyatları özellikle bazı aylarda çok yüksek oluyor. Bir diğer faktör de misafirlerimizin beslenme gereksinimleri ve talepleri. Yemek İşletmeleri Şube Müdürlüğünden yemek yiyenlerin %65-70'i öğrenciler. Öğrencilerin yaşları itibariyle kalori ihtiyaçları yüksek. Günlük almamız gereken toplam kalorinin büyük bir kısmını karbonhidratlardan karşılamamız gerekiyor. Pilav, makarna, börek gibi gıdalar en temel karbonhidrat kaynaklarımız. Dolayısıyla mönülerimizde sıkça yer veriyoruz.

Üniversite bünyesinde yarı zamanlı çalışarak ne kadar gelir elde edebilirim?

Öğrencilerimiz 1 saatlik çalışmaları karşılığında Bilgi İşlem Daire Başkanlığı bünyesinde görev yapmaları halinde brüt 6,00 TL, diğer birimlerimizde görev yapmaları halinde brüt 4,00 TL gelir elde ederler. Öğrencilerimizin ders yoğunluğu ve sosyal aktiviteleri düşünülerek aylık çalışma süresi 60 saat ile sınırlandırılmıştır.

VPN Hizmetinden kimler faydalanabilir?

VPN hizmetinden İTÜ mensupları(akademik, idari personel ve öğrenciler) faydalanabilir. VPN hizmetinin kullanımı ve hizmetinin etkinleştirilmesi ile alakalı bilgiler için bidb.itu.edu.tr/hizmetler/vpn sayfasına tıklayabilirsiniz.

Sisteme Giriş İçin PIN Unuttum

Sisteme Giriş için ikinci aşamada istenilen PIN'i unuttuysanız PIN Talep Sayfasından yeni bir PIN alabilirsiniz. http://www.sis.itu.edu.tr/EkYazilimlar/PinTalep/   Sisteme Giriş İki Aşamalıdır. İlk aşamada İTÜ Kullanıcı Adı ve Şifre girilecektir. İTÜ Kullanıcı Adı ve Şifrenizi unuttuysanız Bilgi İşlem Daire Başkanlığına başvurmanız gerekmektedir. İkinci aşamada User Id seçilip PIN girilmesi gerekmektedir. PIN'i unuttuysanız yukarıda linki verilen PIN Talep Sayfasından alabilirsiniz.

Mozaik İçerik Yönetim Sisteminde bir websitesi oluşturmak için ne yapmalıyım?

Mozaik üniversitemizin akademik ve idari birimlerinin kolay ve hızlı bir şekilde websitesi oluşturmasına olanak sağlayan bir sistemdir. Sistemin kullanılması için herhangi bir teknik bilgiye ihtiyaç olmayıp, içerik yönetimi tamamen web tabanlı olarak yapılabilmektedir.Mozaik sisteminden faydalanmak için birim yetkilisini BİDB'ye dilekçe yazılması yeterlidir. Dilekçede sitenin ismi ve içerik düzenleme için yetkilendirilecek kişilerin bilgilerinin bulunması gereklidir.

İTÜ'nün hangi birimlerinde yarı zamanlı olarak çalışabilirim ve nasıl iş başvurusu yapabilirim?

Üniversitemiz bünyesinde kısmi zamanlı olarak çalışmak isteyen öğrencilerimizin görev almak istedikleri birime başvurmaları gerekmektedir. Üniversitemiz tüm akademik birimlerinde öğrencilerine iş imkânları sunarken araştırma geliştirme merkezlerinde, kütüphanesinde ve bilgi işlem merkezlerinde iş imkânları sağlamaktadır. Bunun ile birlikte birimlerimizin çalışan talepleri www.yarizamanli.itu.edu.tr adresinde ilan edilerek öğrencilerimize duyurulmaktadır.

Yazılım Geliştirme Grubunun görevi ve sorumlulukları nelerdeir?

YGG üniversitemizde gerçekleştirilen idari işler ve akademik faaliyetlerin daha etkin ve verimli yapılabilmesi için gerek duyulan yazılımların geliştirilmesinden sorumludur. YGG geliştirmiş olduğu projelere kullanımda olduğu sürece kesintisiz destek ve bakım hizmeti sağlar.Talep edildiği taktirde üniversite bünyesinde kullanılacak dış kaynaklı yazılımların sağlaması gereken şartlar ve özellikleri belirleme konusunda danışmanlık yapar.Dış kaynaklı yazılımların desteğinin verilmesi YGG'nin sorumluluğu değildir. Bu destek yapılan sözleşmeler uyarınca yazılımı sağlayan firmalar tarafından sağlanır.

Evrak Kayıt Programında yetkilendirilmek için ne yapmalıyım?

EKP üniversitenin idari birimlerinde gelen-giden evrakların kaydını tutan ve raporlayan bir uygulamadır.Yeni bir kullanıcının EKP'yi kullanabilmesi için kendi birim yöneticisi tarafından yetkilendirilmesiyle ilgili dilekçenin yazılması gereklidir.

Bilgisayarın IP ayarları komut satırından (Windows ve Linux sistemlerde) hangi komut ile kontrol edilir?

Windows için komut ekranında "ipconfig" yazarak aktif olan bağlantıların ayarları görüntülenebilir. Bu komuta -all parametresi eklenerek bütün internet donanımlarının (aktif veya pasif) durumları kontrol edilebilir. Linux işletim sisteminde ip yapılandırmasını kontrol etmek için konsol ekranında "ifconfig" komutu yürütülür.

Papirus.itu.edu.tr adresine girerken “invalid name or password” (Geçersiz kullanıcı adı ve ya parola hatası) alıyorum ne yapmalıyım?

Sisteme İTÜ kullanıcı adı ve kimliğinizle girmelisiniz, şifre ve/veya parolanızı hatalı yazıyor olabilirsiniz. Kullanıcı bilgilerinizden eminseniz Paraolanız Türkçe karakter içeriyor olabilir, parolanızı portal.itu.edu.tr adresinden değiştirerek tekrar giriş yapmayı deneyiniz.

İTÜ yurtlarının giriş saati var mıdır?

Yurtlara son giriş saati haftaiçi 01:00, haftasonu ve resmi tatillerde ise 02:00 olarak belirlenmiştir.

Yaz Okulu Dersleri

Yaz okulu döneminde açılacak dersler, şubeleri ve bu şubelerin kontenjanları, dersin ait olduğu bölüm kontrolünde planlanır, tüm derslerin açılması şartı yoktur. Bölüm öğretim üyelerinin çalışma ve programlarının uygun olması koşulu ile özellikle zorunlu dersler olmak üzere öğrencilerin talep ettikleri derslerin açılması yönünde planlama yapılır. Bölümler tarafından hazırlanan ders listeleri, fakülte yönetim kurullarında değerlendirilir ve uygun bulunan dersler planlama yapmak üzere Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir.

Akademik Ünvanınız Portal Ders Yükü Formunda Yanlış Görünüyorsa

Portal Ders Yükü formundaki ve yeni geliştirilen bir çok BİDB uygulamasındaki Akademik Ünvan bilgileriniz personel otomasyonundan gelmektedir. Eğer formda görünen akademik ünvan bilginiz hatalı ise, biriminiz personel (özlük) bürosundan ilgili güncelemeyi yaptırmanız gerekmektedir. Ek ders ödemeleri, kadro ünvanına göre değil akademik ünvana göre yapılmaktadır. Bu nedenle bulunduğunuz kadro ünvanı ne olursa olsun, geçerli akademik ünvanınızın güncel ve doğru olduğunu lütfen kontrol ediniz, değilse düzelttiriniz.

PIN İşlemleri Önemli Açıklama

Öğrenci İşleri (Otomasyon) şifresi veya pini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından verilen ve İTÜ Öğrenci Numaranız ile ilişkili olan bir şifredir. Bu şifre üzerinde İTÜ/SKS'nin (Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı) hiçbir yetkisi veya sorumluluğu yoktur. Dolayısı ile bu şifre veya pin ile ilgili sorularınızı lütfen İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na iletiniz.

Kimler yarı zamanlı çalışabilir?

Üniversitemiz lisans veya lisansüstü programlarından herhangi birine kayıtlı olan öğrencilerimiz kısmi zamanlı olarak görev yapabilirler.

İTÜ yemekhanelerinde akşam yemeği servisi var mıdır?

Ayazağa 75. Yıl Öğrenci Sosyal Merkezi Yemekhanesinde ve Gümüşsuyu Öğrenci Yemekhanesinde hafta içi 18:00-20:00 arası akşam yemeği servisi verilmektedir.

Herhangi bir arkadaşımı yurtlarda misafir etmem mümkün müdür?

Yurtlara kaydı olmayan öğrenciler yurtlarda misafir edilemez, fakat ETÜT odalarında çalışmaları mümkündür.

Portal Ders Yükü Formunda Yüksek Lisans/Doktora Danışmalıklarım Eksik/Hatalı

Portal Ders Yükü Formunda yer alan yüksek lisans ve doktora danışmanlıklarınız, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (ÖİDB) otomasyon sisteminden otomatik olarak alınmaktadır. Danışmanlığını yürttüğünüz öğrencilerin listesini, ÖİDB otomasyon sistemi Öğretim Üyesi Servisinden görebilirsiniz. Resmi olarak danışmanlığa atandığınızda, öğrencinizin bağlı bulunduğu enstitü, ÖİDB otomasyon sisteminde bu değişiklikleri/atamaları yapmaktadır. Otomasyon sisteminde öğrencinizi göremiyorsanız, biriminiz öğrenci işleri ve öğrencinin bağlı bulunduğu enstitü ile iletişime geçerek bu sisteme işlenmesini sağlamanız gerekmektedir. Süreden sayılmayan izin alan öğrenciler ve ilgili dönemde kayıt yaptırmayan öğrenciler, Ders Yükü Formunda görülmez. Öğrencilerinizden tez aşamasında olan varsa (ilgili dönemde açılan tez çalışmasına kaydetmeniz durumunda), bu öğrenciler için Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi (3-0-0) ve/veya Doktora Uzmanlık Alan Dersi (4-0-0) otomatik olarak ders yükü formunda görülecektir. Forma bu ders(ler) yoksa: fiili olarak tez aşamasında olan öğrenciniz Tez Çalışması dersine kayıt olmamış olabilir fiili olarak tez aşamasında olan öğrenciniz izin almış veya o dönem için kayıt yaptırmamış olabilir fiili olarak tez aşamasında olan öğrenciniz otomasyon sisteminde sizin danışmanlığınızda görünmemektedir Bu duruma neden olan sorun çözüldükten sonra, Ders Yükü Formu'nda yer alan Güncelle düğmesine basıldığında, veriler otomatik olarak ÖİDB sisteminden alınacak ve koşullar sağlanıyorsa Uzmanlık Alan Dersleri oluşturulacaktır.

Kimler İTÜ yurtlarında kalabilir?

İstanbul Teknik Üniversitesi lisans öğrencileri öğrenim dönemi boyunca İTÜ yurtlarında kalabilir.

Yemek Bursu

Detaylı bilgi almak için üniversitemiz Yurtlar ve Burslar Ofisi ile iletişime geçebilirsiniz.  

İTÜ'de yemekhane ücretleri nedir

ÖĞLE YEMEĞİ ÜCRETİ Öğrenci ve memur      : 2,00 TL Öğretim üyesi            : 4,50 TL Misafir                      : 8,00 TL AKŞAM YEMEĞİ ÜCRETİ Öğrenci ve memur     : 3,50 TL Öğretim üyesi           : 4,50 TL Misafir                      : 8,00 TL

Rektörlük tarafından onaylanmış olan maddi desteği ne zaman alabilirim?

Üniversitemiz Rektörlüğü tarafından onaylanmış olan maddi destek, bütçe imkanları doğrultusunda en erken 6245 sayılı Harcirah Kanununun ilgili maddeleri uyarınca görev tarihinden iki hafta önce ödenebilmektedir. Bunun ile birlikte kendi maddi imkanlarııyla görevlendirmesini gerçekleştirmiş olan mensuplarımıza görev dönüşlerinin ardından  harcamaları tarafına en kısa süre içerisinde ödenir. Bütçe imkanları ve avans talepleriniz hakkında güncel bilgilere erişebilmek için Daire Başkanlığımıza bağlı Öğrenci Sosyal Hizmetler Birimi ile iletişime geçiniz.

Portal Ders Yükü Formunda Dersiniz Eksik/Hatalı İse

Portal Ders Yükü Formunda yer alan bilgiler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (ÖİDB) ve Personel Daire Başkanlığı (PDB) sistemlerinden gelmektedir. Bu nedenle, derslerinizde gördüğünüz eksiklikleri ve hatalı verileri biriminiz öğrenci işleri ve ÖİDB ile görüşerek düzeltmelisiniz. İlgili değişiklik ÖİDB sistemine yansıtıldıktan sonra, Portal Ders Yükü formunda yer alan Güncelle düğmesine tıklayarak formun yeni verilerle oluşturulmasını sağlayabilirsiniz.

Maddi destek talebimi nereye ve nasıl gerçekleştirmeliyim?

Lisans öğrencileri Konferans, kongre, seminer gibi branşları ile ilgili bilimsel etkinlikler için talep edilen destek için öğrencisi olduğu fakülteye, kültürel ve sosyal etkinlik olması durumunda Kültür ve Sanat Birliğine, sportif bir etkinlik olması durumunda Beden Eğitimi Bölüm Başkanlığına başvurmaları gerekmektedir. Yüksek lisans ve Doktora öğrencisi Konferans, kongre, seminer gibi branşları ile ilgili bilimsel etkinlikler için talep edilen destek için öğrencisi olduğu enstitüye , kültürel ve sosyal etkinlik olması durumunda Kültür ve Sanat Birliğine, sportif bir etkinlik olması durumunda Beden Eğitimi Bölüm Başkanlığına başvurmaları gerekmektedir.   Araştırma Görevlisi Konferans, kongre, seminer gibi branşları ile ilgili bilimsel etkinlikler için talep edilen destek için kadrosunun yer aldığı fakülte yada enstitüye , kültürel ve sosyal etkinlik olması durumunda Kültür ve Sanat Birliğine, sportif bir etkinlik olması durumunda Beden Eğitimi Bölüm Başkanlığınabaşvurmaları gerekmektedir.

İTÜ yurtlarından ayrıldıktan sonra tekrar yurtlara yazılmak mümkün müdür?

Öğrenci yurtlarda kalma hakkını doldurmadıysa tekrar yurtlar için başvuruda bulunabilir.

İTÜ yurtlarından ayrılırken yapılması gerekenler nelerdir?

İTÜ yurtlarından kaydını aldırmak isteyen öğrenciler, varsa yurt borçlarını ödeyerek ve üzerilerine zimmetli eşyaları idareye teslim ederek, ayrılmak istediklerini belirten bir dilekçe ile yurtlardan ayrılabilirler.

İTÜ yurtlarına girerken verdiğim depozitoyu ne zaman/nasıl geri alabilirim?

Öğrencinin yurtlardan ayrılırken herhangi bir borcu yoksa, depozitosu 15 gün içinde hesap numarasına yatırılır. Borcu olduğu tespit edilmesi halinde depozitosundan borcu kadar kesinti yapılmaktadır.

İTÜ yurtlarına kayıt olmam için yapmam gerekenler nelerdir?

Yurt başvuru tarihlerinde Yurtlar ve Burslar ofisine (Ayrıntılı bilgi için: http://www.yurtburs.itu.edu.tr) başvurarak veya okul kayıtları süresince Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde kurulan stantlardan yurtlara kayıt olmak mümkündür.

İTÜ yurtlarında kalma hakkı ne kadardır?

Hazırlık okuyan öğrencilerin 5 yıl, okumayanların ise 4 yıl yurtlarda konaklama imkanı vardır.

Üniversite bünyesinde yarı zamanlı olarak çalışıyor olmam ailemden aldığım hakları ortadan kaldırır mı?

Öğrencilerimiz elde etmiş oldukları bu gelir nedeni ile sahip oldukları burs, aylık ya da aileleri tarafından sağlanan olanaklardan mahrum olmazlar.

Başvuruma eklemem gereken belgeler nelerdir?

Gerçekleştirilecek olan etkinliğin organizatörü tarafından alınan davet mektubu ve şahıs dilekçesi öğrenci belgesi eklenerek maddi destek talebinde bulunulur. İlgili birim başvuruyu değerlendirir ve yönetim kurulu onayına sunar. Alınan kararın olumlu yönde olması durumunda talep Rektörlük Makamına arz edilir. Rektörlük Makamının onayı sonrasında  size ait bilgilerin yer alması gereken banka bilgi formunu, başvurunun birden fazla kişi tarafından gerçekleştirilmesi ve bir mutemet tayininin söz konusu olması durumunda  mutemet tayin yazısının tüm katılımcılar tarafından doldurularak başvurunuzu hayata geçirecek olan Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Öğrenci Sosyal Hizmetler Birimine iletmeniz gerekmektedir.

İTÜ öğrencisi olmayan kişilerin kısa süreli olarak yurtlarda konaklaması mümkün müdür?

İTÜ öğrencisi olamayan kişiler 15 Haziran - 1 Eylül tarihleri arasında İTÜ yurtlarında konaklayabilirler.

İTÜ başarı ya da gereksinim bursu alan bir öğrenci İTÜ Yurtları'nda burslu kalabilir mi?

İTÜ başarı ya da gereksinim bursu almanız Yurtlarımızda burslu kalmanız için her hangi bir engel teşkil etmemektedir.

Kimler maddi destek talep edebilir?

Üniversitemiz lisans, yüksek lisans yada doktora programlarından her hangi birisinde kayıtlı öğrenci olan tüm mensuplarımız maddi destek talebinde bulunabilirler.

Portal Ders Yükü Formunda İdari Görev(ler)im Görünmüyor

İdari görevler, ek ders ödemelerin maaş karşılığı verilmesi gereken en az ders saatini belirlediği için önem arz etmektedir. Portal Ders Yükü Formunda yer alan Kadro Ünvanı, Akademik Ünvan ve İdari Görevlere ilişkin bilgiler Personel Daire Başkanlığı (PDB) sisteminden otomatik olarak gelmektedir. Eğer idari göreviniz bu formda görünmüyorsa, biriminiz personel (özlük) bürosu ile iletişime geçerek bu bilgileri güncellettirmeniz gerekmektedir. Ek ders ödemeleri için yönetmelikte belirtilen ve maaş karşılığı verilmesi gereken en az ders saati sınırını etkileyen idari görevler aşağıdaki gibi tanımlanmıştır :   "Rektör, dekan, enstitü ve yüksekokul müdürleri için haftalık ders yükü zorunluluğu aranmaz, bunların yardımcıları ile bölüm başkanlarının haftalık ders yükü yukarıda belirtilen yükün yarısı kadardır. Rektör, dekan, enstitü ve yüksekokul müdürlüğü ile bölüm başkanlığına Yükseköğretim Kanunda belirtilen şekilde usulüne uygun olarak yapılan vekaleten görevlendirmeler haricinde söz konusu görevlerin vekaleten yürütülmesi halinde ders yükü muafiyeti ve indirimi uygulanmaz."

Ders Yükü Formunda Görünen Bitirme Projesi Yükünüzde Eksiklik/Hata Varsa

Bitirme projesi yöneten öğretim elemanlarına, öğrenci sayısından bağımsız olarak 2 saat/hafta (0-2-0) uygulama ders yükü oluşturulmaktadır. Hangi öğretim elemanıın hangi öğrencilere bitirme projesi yaptırdığına ilişkin bilgiler, her dönem ders bırakma son tarihine kadar bölümler tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nın (ÖİDB) otomasyon sistemine işlenmektedir. Portal Ders Yükü Formuna esas veriler, ÖİDB Otomasyon Sisteminden gelen bu verilerdir. Üzerinizde bulunan bitirme öğrencilerini, ÖİDB Otomasyon Sistemi, Öğretim Üyesi servisinden Bitirme Öğrencileri menüsü aracılığı ile kontrol edebilirsiniz. Öğrenciniz burada görünmüyorsa, belirtilen tarihler arasında bölümünüz ile iletişime geçerek  ÖİDB Otomasyon Sistemine bu bilgilerin işlenmesini sağlayabilirsiniz. Pratik olarak en az 1 adet bitirme öğrenciniz bulunuyorsa bitirme projesi yükü ders yükü formunuzda görüleceğinden, öğrenci sayısındaki eksiklerin düzeltilmesi yönünde bir adım atmanız ek ders açısından bir farklılık oluşturmayacaktır. Her öğretim üyesine, I. ve varsa II. öğretimde olmak üzere en fazla iki adet bitirme projesi yükü (2 x 0-2-0) verilebilir. I. öğretimde farklı bölümlerdeki bitirme projeleri yürüten öğretim elemanları için iki farklı bitirme projesi yükü verilmemektedir. Ayrıntılı bilgi için DERS YÜKÜ TESPİTİ VE EK DERS ÜCRETİ ÖDEMELERİNDE UYULACAK ESASLAR'ın 2. maddesinin b fıkrasının 2. paragrafı incelenebilir.

II. Öğretiim Dersleri İle İlgili Sorular

II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programları, 3 dönem esasına göre yürütülmektedir ve bu dönemler, lisans akademik takvimi ile örtüşmemektedir. Yeni Ders Yükü sistemi ile bu durum göz önünde bulundurulacaktır. Yönetmelikler gereği, lisans akademik takviminde yer alan dönemi kapsayan tarihlerde, II. öğretimde maaş karşılığı sağlanması gereken minimum haftalık ders saati koşulu aranacak, bunun dışındaki tarihlerde ise aranmayacaktır.

İTÜ Dışı Verdiğiniz Ders(ler) Portal Ders Yükü Formunda Görünmüyorsa

İTÜ dışında verilen dersler, Personel Daire Başkanlığı (PDB) tarafından koordine edilen rektörlük görevlendirmesi ile yürütülemektedir. Portal Ders Yükü Formunda İTÜ dışında verdiğiniz dersleri göremiyorsanız, Rektörlük PDB ile iletişime geçerek görevlendirmenizin Personel Otomasyon Sistemine girilmesini sağlayabilirsiniz. Bu işlemden sonra Portal Ders Yükü formunda Güncelle düğmesine basmanız durumunda bu dersler formda da güncellenecektir. Bilgi ve güncelleme için Rektörlük PDB Telefonu : +90.212.285.7019

İTÜ yurtlarının ücretleri nelerdir?

İTÜ yurt ücretlerini http://www.yurtburs.itu.edu.tr adresinden öğrenebilirsiniz.

Aldığım avansı ne zaman kapatmalıyım?

Üniversitemiz tarafından sağlanmış olan desteği görevlendirme öncesinde almış olan mensuplarımızın, görevlendirmelerinden dönüş tarihleri ile başlamak üzere 30 gün içerisinde kapatmaları gerekmektedir. Belirtilen süre içerisinde kapatılmayan avanslar için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkında Kanununun ilgili hükümleri doğrultusunda işlem yapılır.

Elektronik imza mı kaybettim, çalındı, süresi doldu ne yapabilirim?

İTÜ/Yardım üzerinden Bilgi İşlem Daire Başkanlığına "EBYS - Eletronik Belge Yönetim Sistemi Destek -> İşlemler - Elektronik imzamı kaybettim/çalındı/süresi doldu" konu başlığının altına yardım bileti oluşturarak yeni bir e-imza talebinde bulunabilirsiniz. İTÜ/Yardım üzerinden yeni e-imza talebi başvuruları kişiseldir. Sadece kendi adınıza başvurabilirsiniz, İTÜ/Yardım üzerinden bir başkası adına yeni e-imza talebinde bulunamazsınız.

Görevlendirmem sonrasında gerekli olacak belgeler nelerdir?

Yolluk desteği (Yurtdışı) Görevlindirmenizin gerçekleşeceği yere ulaşımınızı sağladığınız taşıta ilişkin ödeme belgesi (otobüs, tren, uçak, gemi). Görevlendirmenin yapıldığı bölgeye uçak ile ulaşılması durumunda ikametgahınızdan en yakın HAVAŞ kalkış noktasına, dönüşünüzde ikametgahınıza en yakın HAVAŞ kalkış noktasından ikametgahınıza kadar olan taksi ücretini gösterir ödeme belgeleri. HAVAŞ biletleri. Havaalanından konferans salonuna yada konaklanacak tesisine, dönüşünüzde ise konferans salonundan yada konaklama tesisinden havaalanına kadar olan ulaşım giderlerini gösterir belgeler. Yolluk desteği (Yurtiçi) Görevlendirmenizin gerçekleşeceği yere ulaşımınızı sağladığınız otobüse ait ödeme belgesi, (Belgenin bulunmaması yada başka araç ile ulaşım sağlanması durumunda rayiç bedel listesinde yer alan ücret esas alınacaktır) İkametgahınızdan otobüs terminaline, dönüşünüzde otobüs terminalinden ikametgahınıza kadar olan taksi ücretini gösterir ödeme belgeleri. Otobüs terminalinden konferans salonuna yada konaklanacak tesise, dönüşünüzde ise konferans salonundan yada konaklama tesisinden otobüs terminaline kadar olan ulaşım giderlerini gösterir belgeler. Katılım Ücreti Desteği Gerçekleştirilmiş olan görevlendirmenin tamamlandığını gösterir, katılım belgesi ve katılım ücretini gösterir ödeme belgesi.

Teknik bir hata aldım, bir sorum veya bir önerim var nasıl destek alabilirim?

a. İTÜ/Yardım üzerinden (yardim.itu.edu.tr) "Yardım Bileti Oluştur"a tıklayarak birimlerden  BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI ‘nı seçtikten sonra kategori olarak EBYS - Elektronik Belge Yönetim Sistemi'ni seçip yardım bileti oluşturarak destek alabilirsiniz. b. Telefon üzerinden 0212 285 39 30 nolu telefondan 8 i tuşlayarak destek alabilirsiniz.

Öğrenci onayı yapılan stajın staj tarihlerini nasıl değiştiririm?

Staj Kayıt Formu üzerinden staj bilgilerini doldurarak başvurular taslak haline getirilerek kaydedilebilir veya doğrudan fakülte onayına gönderilebilir. Ancak staj; fakülte onayına gönderildikten sonra staj bilgileri üzerinde, öğrenci tarafından herhangi bir değişiklik yapılamaz. Fakülte onayına gönderilen stajlarda değişiklik yapabilmek için fakülte staj sorumluları ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

Tarama ile ilgili problem yaşıyorum

Tarama ile ilgili işlemleri gerçekleştirebilmek için gerekli programı buradan indirerek bilgisayarınıza kurmanız gerekmektedir.Tarama işlemleri ile ilgili işleri firefox tarayıcısında yapmanız önerilir.

Yeni sistem, 12.06.2017’de devreye girdiği için staj belgelerinden Sözleşme ve Ek-1’i İTÜ/Portal’a yüklemem gereken tarih geçti. Ne yapacağım?

Sadece Haziran 2017’de başlayan ve sigorta girişi Fakülte Staj Sorumlusu tarafından yapılmış stajlar için eğer yükleme tarihini, yeni sistemin yayına girme tarihinden dolayı kaçırdıysanız belgelerin basılı kopyalarını hazırlayarak staj başlamadan Fakülte Staj Sorumlunuza teslim etmeniz gerekmektedir.

PIN kodumu değiştirmek istiyorum, ancak e-postama link gelmiyor, ne yapmalıyım?

Kütüphaneye üye olurken vermiş olduğunuz e-posta adresiniz güncel olmayabilir ya da hatalı girilmiş olabilir. Kütüphanecinize danışarak e-posta adresinizi güncelleyebilirsiniz ya da “Kullanıcı Hesabı” nıza girip “Kişisel Bilgiler” den kendiniz güncelleyebilirsiniz.

PIN kodumu unuttum ne yapmalıyım?

Kütüphane web sayfasından “PIN İşlemleri” ne girerek “PIN kodumu unuttum” u tıklayıp gerekli bilgileri girdikten sonra kütüphanede kayıtlı olan e-posta hesabınıza gelen link üzerinden pin kodunuzu değiştirebilirsiniz.

"Kampus Dışı Erişim" hizmetinden kimler yararlanabilir?

İTÜ mensubu akademik ve idari personel, öğrenciler yararlanabilir. Emekli personel, mezunlar ve misafir üyeler “Kampüs Dış Erişim” hizmetinden yararlanamazlar.

İTÜ mensubuyum. Kampüs Dışı Erişim hizmetinden yararlanmam için ne yapmam gerekir?

İTÜ kütüphanelerinden birine giderek kütüphaneye üye olmanız gerekmektedir. Üyelik işleminden sonra PIN kodunuzu oluşturup Kampüs Dışı Erişim hizmetinden yararlanmaya başlayabilirsiniz.

PIN kodunu nasıl alabilirim?

Kütüphane web sayfasından “PIN İşlemleri” ne girerek “ilk kez PIN almak istiyorum” u tıklayıp PIN kodunuzu oluşturabilirsiniz.

İTÜ Öğrencisiyim / Personeliyim kütüphaneye nasıl üye olabilirim?

Kütüphane içindeki hizmetlerden yararlanmak için üye olmanız gerekmektedir. Ödünç Verme , Kampüs dışı erişim v.b. hizmetlerden yararlanmak için kütüpahneye gelerek üye bilgi formunu doldurmanız gerekmektedir.

Yapmış olduğum istekleri iptal edebilir miyim ?

İstekler en geç iki gün içerisinde işleme konulduğu için bu süre içerisinde yapılacak istek iptali yapılabilir. İşleme konulmuş istekler iptal edilemeyecektir. İstek iptali için kutuphane@itu.edu.tr adresine mesaj göndermeniz gerekmektedir.

Staj belgelerini sisteme yükledim, basılı kopyalarını ne zaman teslim edeceğim?

Staj Sözleşmesi’nde de belirtildiği üzere tüm Staj Sözleşmesi ve Ekleri staj defterinin teslimi sırasında getirilebilir. Staj esnasında öğrencilerimizin belgelerin basılı kopyalarını teslim etmek için yorulmamaları adına belgelerin elektronik kopyaları, İTÜ/Portal üzerinden toplanmaktadır.

"Kampus Dışı Erişim" nedir?

İTÜ mensuplarının kütüphane elektronik kaynaklarına ve kütüphane hesaplarına kampüs dışından erişebilmesidir.

Veritabanında bulduğum dergiyi neden raflarda bulamıyorum?

Veritabanları basılı dergilerden farklı yolla sağlanır. Veritabanı koleksiyonumuzdaki tüm dergiler aynı zamanda basılı olarak kütüphanede mevcut olmayabilir.

Firma bana ödeme yapmazsa stajım kabul edilmez mi?

Firmanın kanunen size ödeme yapma zorunluluğu olduğu halde ödeme yapmaması ya da yapmayacağını beyan etmesi, stajlarınızın kabul edilmeyeceği anlamına gelmemektedir. Ücret ödemesi alamayacağınız stajlarınız için de stajınızı İTÜ/Portal üzerinden kaydettikten sonra standart süreç işleyecektir.

Farklı tür içeriklere sahip veritabanlarını nasıl ayırt edebilirim? (Kitap, dergi, ansiklopedi, standart, el kitapları vs.)

Yine veritabanları sayfasında, kaynak seçiniz butonundan farklı türde kaynakları kapsayan veritabanlarına ulaşabilirsiniz.

İsteğim Kütüphanelerarası ödünç yayın/belge sağlama hizmeti kapsamında sağlanamaz ise ne yapılıyor?

Yurtiçinden sağlanamayan yayın, kullanıcımızın istemesi durumunda yurtdışından da sağlanabilmektedir. Yurtdışındaki kütüphaneler kendi ücret politikalarına göre yayın başına ücret almaktadır. Bu nedenle kullanıcılar istedikleri yayın için ödeyebilecekleri miktarı USD cinsinden Maximum Cost alanında belirtmelidir. Yurtdışından sağlanan yayınlarda karşı kütüphaneye ödenecek ücretin tamamı ve ödünç alınan yayın için posta ve varsa gümrük ücreti kullanıcıdan alınır.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu tamamlandı mı?

Hayır. İTÜ Sayısal Koleksiyonu, her geçen gün geliştirilerek, basılı tüm nadir eserler, haritalar ve diğer koleksiyon ile zenginleştirilerek, Türkiyen’nin kültürel yaşamına katkı sağlamaya devam edecektir.

Abonesi olduğumuz veritabanlarına ve /veya elektronik dergilere kampüs içinden bağlandığımda şifre istiyor. Neden?

Veritabanlarına ve /veya elektronik dergilere bağlandığınızda sistem sizden şifre girmenizi istiyorsa bunun nedeni bir erişim hatası olabilir. Bunun dışında bazı elektronik dergilerde şifre gerekli olabilir. Bu tür dergilerin şifre bilgileri kütüphane katalog kaydında ve/veya elektronik dergi listesinde bulunmaktadır. Bu şifreleri kullanarak dergiye ulaşmanız mümkündür. Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda 0 212 285 41 21 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.

Hangi durumlarda öğrenci işlerindeki kaydım bloke edilir?

Üzerinizde uzun zamandır iade etmediğiniz ve kayıp statüsüne girmiş yayın(lar) varsa bloke edilir ve ders seçiminiz engellenir.

PIN kodunu nasıl alabilirim?

www.kutuphane.itu.edu.tr adresinden PIN işlemleri' ne girdiğinizde kütüphane üyeliğinde vermiş olduğunuz e-postal adresinize gönderilecek olan link üzerinden PIN alabilirsiniz.

Citation / Abstract / FullText / Fullimage ne demek?

Citation : Atıf ( Bir yayına yapılan atıf anlamındadır.) Abstract: Özet (Kaynağa ilişkin sadece özet bilgi verilir) Fulltext: Tam metin (Kaynağın tüm içerini kapsar anlamındadır) Fullimage: Tam görüntü (Kaynağın görüntü kaynaklarını içerdiğini ifade eder)

Kütüphane Hesabımda gecikme cezası olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

Kullanıcı kayıtlarından hesabınıza girip kontrol edebilirsiniz ya da kütüphaneye gelerek de sorgulayabilirsiniz.

E-kitap içeriğini bilgisayarıma yüklemem mümkün mü?

E-kitap veritabanları bu konuda farklı politikalar uygulayabilmektedir. Bazı veritabanları kaydetmeye izin verirken bazıları sadece çıktı alınmasına izin vermektedir. Bu konuda sorun yaşadığınızda danışma kütüphanecilerinden yardım alabilirsiniz.

Bilgi–okur yazarlığı eğitimi isteğinde nasıl bulunabilirim?

Kütüphane ve kütüphane kaynakları hakkında bireysel olarak veya bir sınıfa eğitim talebinde bulunmak için İTÜ VETİ üzerinde (İTÜ Veri Toplama ve İstatistik Sistemi ) oluşturulmuş olan Bilgi Okuryazarlığı Eğitimi İstek Formu’nun doldurulması gerekmektedir.

İstek yayınım alındığında nasıl haberdar olurum?

Öğretim üyese iseniz yayın geldikten sonra adınıza ayırtma işlemi yapılıp e-posta not gönderilmektedir. Diğer kullanıcılara ise yayının geldiği ve teknik işlemlerinin yapıldığına dair bilgilendirme e-posta gönderilmektedir.

Süreli yayınlardan dilediğim bölümleri nasıl kopyalarım?

Kopyalama için kütüphanede bulunan ücretsiz tarayıcıları kullanabilirsiniz. 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’na göre , eser sahibinin izni olmadan hiçbir eser kopyalanıp, çoğaltılamaz. İlgili mevzuata web sayfamızdaki hizmetler/kopyalama yolunu izleyerek erişebilirsiniz.

Daha önceden ödünç aldığım yayınları görebilir miyim?

Kullanıcı hesabınıza girip “My Reading History” e tıkladığınızda Opt in butonunu aktif hale getirirseniz o andan itibaren ödünç aldığınız yayınların listesi kaydedilecektir.

Veritabanlarında nasıl araştırma yapılır?

Veritabanları farklı içeriklere sahip online kaynaklardır. Bazı veritabanları tam metin içerik sağlarken bazıları özet, atıf , indeks gibi bibliyografik veriler içerebilir. İTÜ veritabanları listesinde yer alan açıklamalar linki altında veritabanına ait ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz. Ayrıca konularına , isimlerine göre alfabetik ve yayın/sağlayıcılarına göre olmak üzere üç farklı grupta listelenerek sınırlandırma yapılmıştır. Size uygun olan bu seçeneklerden herhangi birini kullanarak araştırmanızı yapabilirsiniz. Daha ayrıntılı sorularınız için danışma kütüphanecilerimizden bilgi alabilir ya da bilgi-okuryazarlığı eğitim isteğinde bulunabilirsiniz.

Firmanın IBAN bilgisine neden ihtiyaç var, bu bilgileri doldurmazsam ne olur?

Staj yaptığınız firma size ücret ödeyecekse, ödemeyi size yaptıktan sonra, yaptığı ödemenin bir kısmını Devlet Katkısı adı altında üniversitemizden talep edebilecektir. Firma talep ettiği takdirde üniversitemizin firmaya devlet katkısı ödemesi yapabilmesi için staj yapılan firmanın IBAN bilgisi, vergi kimlik numarası/mersis numarası ve çalışan sayısı gibi bilgilere ihtiyacımız bulunmaktadır. İTÜ/Portal üzerinden staj kaydı yaparken firmanın bu bilgilerini girebilirsiniz. Eğer firma size ücret ödemeyecekse bu bilgileri girmeniz zorunlu değildir. Staj Belgelerinden Ek-4 ve Devlet Katkısı Formu ve eklerini Öğrenci Staj Sözleşmesinin 13. Maddesinde belirtildiği gibi dolduran firma, öğrenciye ödeme yaptığını belirten resmi belgelerle üniversitemize başvuru yapacaktır. Firmaya bu belgeleri, İTÜ/Portal üzerinden Formu İndir butonu ile indirerek sağlayabilirsiniz. Bu belgelerin öğrencilerimiz tarafından üniversitemize ulaştırılmasını beklememekteyiz. Firmanın üniversitemize ulaştırdığı belgelerde belirtilen firma banka bilgileri, öğrencilerimizin İTÜ/Portal üzerinden beyan ettiği firma banka bilgileri ile karşılaştırılacaktır. Herhangi bir uyuşmazlık olmazsa üniversitemiz Devlet Katkısını firmaya ödeyecektir.

Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmetinden kimler yararlanabilmektedir ?

Bu hizmetten İTÜ öğretim elemanları, İTÜ idari personeli ve İTÜ Öğrencileri yararlanabilirler .

Staj yaptığım firma bana ödeme yaptıktan sonra ne yapacak?

Staj yaptığınız firma size ödeme yaptıktan sonra Devlet Katkısı Formunu (Ek-4) ve ödeme yapıldığına dair resmi belgeleri üniversitemize ulaştırması gerekmektedir. Firmaya bu belgeleri, İTÜ/Portal üzerinden Formu İndir butonu ile indirerek sağlayabilirsiniz. Bu belgelerin öğrencilerimiz tarafından üniversitemize ulaştırılmasını beklememekteyiz.

Online standartlara nasıl erişebilirim?

Online standartlara kütüphane ana sayfasında , “Araştırma” menüsü altındaki “Veritabanları” başlığında yer alan “Kaynak Seçiniz” bölümündeki “Standart” alanını seçerek erişebilirsiniz. Aynı zamanda, kütüphane ana sayfasında, “Araştırma” menüsü altındaki “standartlar” başlığında yer alan “Online standartlar” bölümündeki “bu yolu” linki aracılığı ile de erişebilirsiniz.

Kimler yayın istek talebinde bulunabilir?

İTÜ öğretim üyeleri, idari personel ve öğrenciler yayın talebinde bulunabilir.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’nda IP erişim kontrolü var mıdır?

Evet, yalnızca İTÜ IP’lerinden erişim vardır.

Yayın İstek Formunu doldurdum. Size iletilip iletilmediğini nasıl öğrenebilirim?

Eğer formu eksiksiz doldurduysanız ve bize iletildiyse, kütüphane sistemine kayıtlı e-posta adresinize isteğinizin kütüpahneye ulaştığına dair bilgilendirme notu gelecektir.

E-kitap'lara nasıl erişebilirim?

E-kitaplara tarama alanlarından (tarıyorum ve kütüphane katalog tarama) ulaşabildiğiniz gibi veritabanları sayfasından da türe göre sınıflandırılmış listeden, e-kitap veritabanlarını seçerek ulaşabilirsiniz.

İstekler için herhangi bir ücret ödemem gerekiyor mu?

Kütüphanelerarası ödünç yayın / belge sağlama hizmeti kapsamında yaptığınız istekler için ücret ödemeniz gerekmektedir (kopyalama / kargo vb. ). İstekte bulunduğumuz üniversitenin politikasına göre ücretler değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için ilgili birim ile görüşmeniz gerekmektedir.

Ayırttığım bir yayının ayırtma rafında kalma süresi ne kadardır?

Ayırtma rafında kalma süresi 3 gün; Görsel-İşitsel Bölümü’ndeki yayınlar için 1 gündür.

Hangi Veritabanları benimle ilgili konuyu içerir, nasıl bulabilirim?

Veritabanları sayfasında, veritabanlarımız konularına göre sınıflandırılmıştır. Konu seçiniz butonundan konuyu seçebilir ve ilgili veritabanlarını görebilirsiniz.

Katalog taramada nasıl araştırma yapabilirim?

Katalog taramada size sunulan erişim uçlarından (yazar, başlık, konu, tez.no, ISSN/ISBN, dergi adı, yer no., kelime vb.) birini seçerek taramanızı yapabilirsiniz. Araştırma yaptığınız taramaya ilişkin kayıtlar kütüphanemiz de mevcutsa ekrana bir liste gelecektir. Gelen tarama sonuç listesinden size uygun olan linke tıklayarak kayıt içeriğine ulaşırsınız. Eğer aradığınız kaynak kütüphanede bulunmuyorsa , uygun kayıt bulunmadığına ilişkin bir mesaj alacaksınız. Yakın sonuçlar listede sunulacaktır.

Kütüphanelerarası ödünç yayın/belge sağlama hizmeti aracılığı ile getirtmiş olduğum yayını almazsam ne olur ?

Kütüphanelerarası ödünç yayın/belge sağlama hizmeti aracılığı ile getirttiği yayını 1 ay içinde almayan veya ücretini ödemeyen kullanıcı yeni bir istekte bulunamaz ve ödünç verme hizmetlerinden yararlanamaz.

Zamanında iade edilmeyen yayınlar için gecikme cezası ne kadardır?

Yayın türüne göre farklı gecikme cezası uygulanmaktadır. Ayrıntılı bilgi için http://www.kutuphane.itu.edu.tr/hizmetler/odunc-verme adresine bakınız.

Süreli yayınlar raflara nasıl bir düzen içinde yerleştiriliyor?

Süreli yayınlar kitaplarda olduğu gibi uluslarası bir konusal sınıflama sistemi olan Library of Congress sınıflama sistemine göre yerleştirilmiştir. Koleksiyon kütüphanemizin 2 ve 3. katlarında bulunmaktadır.

Araştırmamla ilgili konudaki veritabanlarına nasıl ulaşabilirim?

Web sayfamızdan araştırma/veritabanları yolunu izleyerek araştırma konunuzla ilgili veritabanlarını listeleyebilirsiniz.

Yayın isteğini nasıl yapabilirim?

Kütüphane kataloğunda basılı ya da elektronik olarak erişemediğiniz yayın/lar için Yayın İstek Formunu eksiksiz doldurmanız yeterlidir.

Ödünç aldığım bir yayının kullanım süresini nasıl uzatabilirim?

Ödünç aldığınız bir yayının kullanım süresini uzatma işlemini web sayfamızdaki Kullanıcı kayıtları bölümündenhttp://divit.library.itu.edu.tr/patroninfo*tur yapabileceğiniz gibi ödünç verme bankolarından da yapabilirsiniz. Öğretim elemanları ve idari personel telefon ile de uzatma işlemi yapabilmektedir. Rezerv ve Görsel-İşitsel bölümündeki yayınlara uzatma işlemi yapılmamaktadır.

Bir ders için ayrılmış Rezerv Bölümü’ndeki yayınların listesine nasıl ulaşabilirim?

Kütüphane web sayfasından katalog taramasında arama kriteri olarak “Ders” seçeneğini seçip; arama kısmına dersin adını yazıdığınız takdirde o derse ait yayın bilgisine ulaşabilirsiniz.

Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmeti kapsamında aynı anda kaç istek yapabilirim ?

http://www.kutuphane.itu.edu.tr/hizmetler/belge-saglama adresinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Elektronik veritabanlarında erişim sorunu yaşıyorum, ne yapabilirim?

Veritabanları sayfamızda yer alan Veritabanı Hata Bildirim Formu aracılığıyla bize iletebilirsiniz.http://www.kutuphane.itu.edu.tr/hizmetler/veritabani-hata-formu

Elektroniği olan bir yayının basılısı alınabilir mi?

Yayın Satın Alma Politikaları gereğince koleksiyonumuzda elektroniği olan bir yayının basılı isteği, basılısı olan bir yayının da elektronik isteği kabul edilmemektedir.

Rezerv Bölümü’ndeki yayınları ne kadar süreliğine ödünç alabilirim?

Ödünç verme süresi kullanıcı ve yayın türüne göre değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için http://www.kutuphane.itu.edu.tr/hizmetler/odunc-verme adresine bakınız.

İTÜ mezunuyum kütüphaneye nasıl üye olabilirim?

Kart işlem Merkezine başvurarak mezun kartı almalısınız. Bu kart ile yalnızca kütüphaneye giriş hakkı kazanıp kütüphane içi hizmetlerden faydalanabilirsiniz.

Arkadaşımın kimliği ile ödünç yayın alabilir miyim?

Hayır. Başkasının kartını kullanmanız takdirde yasal işlem yapılır.

Ödünç verme hizmetinden kimler yararlanabiliyor?

Bu hizmetten İTÜ Öğretim elemanları, idari personeli, öğrencileri ve İTÜ emekli personeli yararlanabilmektedir.

E-dergi listesindeki dergilerimizin tüm yıllarına tam metin erişebilir miyim?

Dergilerin genellikle güncel yıllarına tam metin erişim sağlanır. Springer, Elsevier, Taylor & Francis, Wiley gibi büyük Yayınevlerinin dergilerine 1997’ den günümüze tam metin erişim sağlanır.

Kaybettiğim yayın yerine aynısının kullanılmış olanını verebilir miyim?

Hayır, kayıp yayın yerine kullanılmış yayın kabul edilmez. Orjinal ve bandrollü olması gerekir.

Ödünç aldığım bir yayının iade tarihini nasıl öğrenebilirim?

Ödünç aldığınız yayının iade tarihini web sayfamızdaki kullanıcı kayıtları bölümünden öğrenebilirsiniz.http://divit.library.itu.edu.tr/patroninfo*tur

Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmeti ne demektir?

Üniversite kütüphaneleri arasındaki işbirliği çerçevesinde kütüphane yayınlarının karşılıklı kullandırması hizmetidir.Hizmet kapsamında İTÜ Kütüphanelerinde bulunmayan bilgi kaynakları yurtiçi ve yurtdışındaki kütüphane ve bilgi merkezlerinden ödünç veya kopyalama yolu ile sağlanmaktır.

Yayın ayırtma işlemini nasıl yapabilirim?

Yayın ayırtma işlemini web sayfamızda ki katalog taramasında yayının bibliyografik künyesindeki “istek yap” butonu ile ayırtma işlemini yapabileceğiniz gibi ödünç verme bankolarından da yapabilirsiniz.

Bir seferde en fazla kaç yayın ödünç alabilirim?

Kullanıcı profiline göre ödünç verme sayıları değişmektedir. Ayrıntılı bilgi için http://service.library.itu.edu.tr/misafir-kayit adresine bakınız.

Katalog kaydında statüsü "Rafta" gözükmesine rağmen yayını rafında bulamadım. Ne yapmam gerekiyor?

Danışma Kütüphanecisine başvurarak yardım alabilirsiniz.

İTÜ mensubu değilim kütüphaneden yararlanabilir miyim?

Kütüphaneden yararlanabilmeniz için üye olmanız gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi için;http://service.library.itu.edu.tr/misafir-kayit adresine bakınınız.

Kütüphane Katalog nedir (OPAC)?

Kütüphane kataloğu, kütüphane koleksiyonu kapsamında yer alan bilgi kaynaklarının kataloglama kurallarına (Anglo Amerikan Kataloglama Kuralları2) göre ve uluslararası bir sistem olan LC Sınıflama sistemine uygun olarak kayıtlarının oluşturulduğu bir sistemdir. Oluşturulan bu kayıtlar, kullanıcılarımıza yayınlara ilişkin yer/konu, kütüphanede olup olmadığı ve erişilebilirliğine (statü) ilişkin çeşitli bilgileri içerir.

Staj belgelerinde ve sürecinde neden değişiklik yapıldı?

3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununa göre mesleki eğitim (staj) gören öğrencilere ücret ödenmesine ilişkin usul ve esaslar yürürlüğe girmiştir. Staj sürecinde ve belgelerde yaptığımız düzenlemeler, tamamen öğrencilerimizi bilgilendirmek ve korumak amaçlıdır ve öğrencilerimizin staj yaptıkları firmalardan ücret alma hakkının yasa ile düzenlenmiş olduğunu bildirmek amacıyla yapılmıştır. Staj yapılan firmalar, staj ücret ödemesini öğrencilere yaptıktan sonra ödemenin bir kısmını Devlet Katkısı adı altında üniversitemizden talep edebilecektir. Bu süreci doğru yönetebilmek adına daha önceden mevcut olan D1, D2, D3, D4 formları kaldırılmış ve öğrencilerin ücret ödemesi alabilmeleri ve haklarının korunabilmesi adına Staj Sözleşmesi ve Ekler düzenlenmiştir.

İTÜ kimlik kartı olmadan ödünç yayın alabilir miyim?

İTÜ kimlik kartı olmadan ödünç verme işlemleri yapılmamaktadır.

En fazla kaç tane yayın isteğinde bulunabilirim?

Yayın istek sınırlaması yoktur. Bütçenin durumuna bağlı olarak taleplerin büyük çoğunluğu karşılanmaktadır. Ancak kısıtlı alım söz konusu ise Yayın Satın Alma Politikalarına bağlı olarak hareket edilmektedir.

Sayısal koleksiyon nedir ?

Sayısal koleksiyon, daha sık kullanılan adıyla dijital koleksiyon, en az 300 dpi ve üstü çözünürlük formatı ve uygun donanım ile imaj ya da pdf dönüşümü yapılarak çekilmiş materyallerin oluşturduğu koleksiyondur.

Tarıyorum nedir?

Tarıyorum, İTÜ Kütüphane Koleksiyonu’ nun google tarama mantığında olduğu gibi anahtar sözcük bazında içerik taraması yapabilen bir arama motorudur. Ayrıca advanced tarama seçeneği ile ayrıntılı tarama seçeneği de sunulmaktadır.

Ödünç aldığım yayını kaybettim. Ne yapmalıyım?

Kaybetmiş olduğunuz yayının aynısını ya da varsa en son baskısını satın alıp teslim etmelisiniz. Yayının aynısını temin edemiyorsanız kütüphaneye başvurun.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’na kampüs-dışı erişim var mıdır?

Evet. Yalnızca İTÜ üyeleri, kampüs dışından, ilgili web ara programını kullanarak koleksiyona erişebilirler.

Siparişi onaylanan yayın isteğimin durumunu nasıl öğrenebilirim?

İstekte bulunduğunuz yayının durumunu öğrenmek için Koleksiyon Geliştirme Bölümüne başburabilirsiniz.

İsteklerimin kütüphaneye gelip gelmediğini nasıl öğrenebilirim?

Bilgilendirme mesajları e-posta ile yapılmaktadır. İsteğiniz kütüphaneye geldikten sonra e-posta adresinize mesaj gönderilecektir. Ayrıca web sayfamızda ki Kullanıcı Kayıtlarından isteğin gelip gelmediğini öğrenebilirsiniz.

Süreli yayınları ödünç alabilir miyim?

Süreli yayınlar ödünç alınamaz, Kütüphane içinde kullanılabilirsiniz.

İstekte bulunduğum yayın ortalama ne kadar sürede elime ulaşır?

Yayın alımları Kamu İhale Kanunu'na göre yapılmaktadır. İhalede sağlayıcı firmalar tarafından teklif alan bir yayının kütüphanemize gelme süresi ihale türüne ve zamanına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 2-6 ay arasındadır.

Dergileri ödünç alabiliyor miyim?

Dergileri yalnızca kütüphane içinde kullanabilirsiniz.

Kitap dışı materyal isteğinde bulunabilir miyim?

Yayın Satın Alma Politikalarına uygun olduğu takdirde dvd, film, nota vb. kitapdışı materyal isteğinde bulunabilirsiniz.

Ödünç verilmiş bir yayını kimin kullandığını öğrenebilir miyim?

Yayını ödünç alan kullanıcı hakkında bilgi verilmemektedir.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’nda hangi tür eserler bulunmaktadır?

Sayısal koleksiyonumuzda, Nadir Eserler, Haritalar ve Müzik eserleri bulunmaktadır.

Sözleşmeli olarak İTÜ’de çalışmaktayım. Kütüphaneye üye olabilir miyim?

Kart işlem merkeziden aldığınız kimlik kartı ve Personal Daire Başkanlığı’ndan alacağınız İTÜ’de görev sürenizi belirten yazı ile beraber üyelik işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.

Yayın istek talebimin karşılanma olasılığı nedir?

Yayın Sağlama Hizmeti politikalarına göre talepte bulunduysanız ve siparişinizin onaylandığına dair bir e-posta aldıysanız, yayınınız mutlaka satın alınmak üzere ihaleye çıkarılacaktır. Baskısı tükenmiş, stoğu yok, satış dışı vb. statüsünde bir yayınsa temin edilememektedir.

Gecikme cezası ders seçimime engel olur mu?

Hayır, gecikme cezası yüzünden engel konulmaz. Yalnızca yayın borcunuz varsa engel konulur.

Sayısallaştırma işlemi nedir?

Sayısallaştırma, bir eserin, tüm sayfalarının, uygun bir cihazda orijinal düzeye yakın bir çözünürlük ile taranarak, elde edilen .tif formatındaki dosyaların, belirli bir yüzde ile küçültülerek .jpeg dosyalarının elde edilmesi ve bunun .pdf dosyalarına çevirilerek; bibliyografik verilerinin hazırlanıp, uygun bir yazılım ile kullanıcıya sunulması işlemidir.

Neden dijital koleksiyon yerine “sayısal koleksiyon” terimi kullanıldı?

Türkiye’deki benzer projelerde ve kütüphanecilik/bilgi-belge yönetimi terminolojisinde bu terimin kullanılması,TDK sözlüğü önerisi ve “Digitalization ” teriminin Türkçeye “Sayısallaştırma” olarak çevirilmesi nedeniyle bu terim tercih edildi.

TSE standartlarına nasıl erişebilirim?

TSE standartlarını kütüphane ana sayfasında, “Araştırma” menüsü altındaki “Standartlar” başlığında yer alan “TSE Standartları Talep Formu” aracılığı ile isteyebilirsiniz.

Araştırmalarım konusunda nereden yardım alabilirim?

Araştırmalarınız için her zaman danışma kütüphanecilerinden yardım alabilirsiniz.

Yapmış olduğum isteğin kütüphaneye ulaşıp ulaşmadığını nasıl öğrenebilirim?

İstek formunu doldurup isteği gönder butonuna bastıktan sonra ekrana “isteğiniz kütüphaneye iletilmiştir mesajı” gelecektir. Ayrıca en geç 2 gün içerisinde e-posta adresinize “isteğiniz değerlendirilmeye alınmıştır” mesajı gönderilecektir. Eksik olarak doldurulan formlar işleme konulmaz ve bu durum istekte bulunan kullanıcıya e-posta mesajı ile bildirilir.

İTÜ basılı tezlerine nasıl ulaşabilirim?

Öncelikle aradığınız tezin kütüphanemizde bulunup bulunmadığını, tezin yazarı, tezin adı, yer numarasını vb. bilgilerini tarama alanlarından araştırarak bilgi edinebilirsiniz. 2010 yılı sonrası Y. Lisans tezleri ve Doktora tezlerinin tamamı giriş kat raflarda bulunmaktadır. 2010 yılına kadar olan Y. Lisans tezleri ise depoda bulunmaktadır. Bu nedenle bu grupta yer alan tezlerden yararlanabilmek için danışma kütüphanecisinden sağlayacağınız Tez istek Formu’nu doldurmanız gerekmektedir.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’ndan nasıl yararlanılır?

Sayısal koleksiyonumuzdan İTÜ mensupları yararlanabilir.Kütüphane web sayfamızda bulunan Sayısal Koleksiyon linkinden erişim sağlanarak, Basit Tarama ya da Gelişmiş Tarama seçeneklerinden istenen eser, çeşitli kriterlere göre taranır ve sonuçlar elde edilir.

İTÜ Sayısal Koleksiyonu’ndan veri indirilebilir mi?

Sayısal koleksiyonumuzda indirme ya da yazdırma seçenekleri aktif değildir.

Rezerv Bölümü’nden ödünç aldığım yayının kullanım süresini nasıl uzatabilirim?

Rezerv bölümünden ödünç alınan yayınlara uzatma işlemi yapılmamaktadır.

Kütüphane Katalog Tarama ve Tarıyorum’un farkı nedir?

Kütüphane Katalog Tarama ve Tarıyorum’un farkları; Kütüphane Katalog Tarama içerik taraması yapmaz. Sadece koleksiyon kapsamındaki kaynakların katalog kayıtlarını tarar. Ayrıca önceden belirlenmiş sınırlı erişim uçlarından (yazar, başlık, konu, dergi adı, yer no., kelime vb. gibi) tarama yapmanıza izin verir. Tarıyorum’un en önemli özelliği hem içerik, hem de katalog kayıtları künye bilgilerini taramasıdır. Bu da online yayınları tam metin tarama imkanı sağlamaktadır.

Koleksiyona yeni eklenen yayınlardan nasıl haberdar olabilirim?

Kütüphane sayfamızda yer alan Yeni Gelen Yayınlar linkinden takip edebilirsiniz.

Öğretim üyesiyim dönemlik ders yayını ödünç almak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Dönemlik ders yayınını sadece dersi veren öğretim üyesi alabilmektedir. Ders formunda öğretim üyesinin adının geçmesi yeterlidir.

Ödünç aldığım yayını başka biri iade edebilir mi?

Evet edebilir.

Kütüphane içindeki bir yayın için ayırtma işlemi yapabilir miyim?

Ödünç alınmamış bir yayına için ayırtma işlemi yapamazsınız. Başka bir kullanıcının ödünç aldığı veya ayırtma rafındaki yayınlar için ayırtma işlemi yapabilirsiniz.

Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmetinden yararlanmak için ne yapmam gerekiyor?

Aramış olduğunuz yayının İTÜ Kütüphanelerinde bulunmadığını tespit ettikten sonra, kütüphane web sayfasında yer alan http://divit.library.itu.edu.tr/patroninfo~S0*tur/0/redirect=/illb*tur adresinden yayın türüne göre hazırlanmış istek formlarının eksiksiz olarak doldurulması gerekmektedir.

Kütüphanenin sahip olduğu film koleksiyonu listesine nasıl erişebilirim?

Araştırma menüsü altındaki “Özel Koleksiyonlar” başlığından erişebilirsiniz.http://www.kutuphane.itu.edu.tr/arastirma/ozel-koleksiyonlar

Rezerv Bölümü’ndeki yayınlara ayırtma işlemi yapabilir miyim?

Rezerv Bölümündeki yayınlara ayırtma işlemi yapılmamaktadır.

Gecikme Cezasını nereden ve nasıl ödeyebilirim?

Ödüneç Verme Bankolarına nakit olarak ödeyebilirsiniz.

Gecikme cezam var . Kütüphaneler arası ödünç yayın / belge sağlama hizmetinden yararlanabilir miyim?

Üzerinde gecikmiş yayın ve / veya limitin üzerinde para cezası bulunan kullanıcı bu cezaları ödemediği sürece bu hizmetten yararlanamaz.

Öğretim üyesiyim dersim için Rezerv Bölümü’nde yayın bulundurmak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Ders Yayını Ayırtma Formunun doldurulup bölüm başkanlığı tarafından onaylanarak M. İnan Merkez Kütüphanesi Ödünç Verme Bölümüne iletilmesi gerekmektedir.

"Ayırtma Rafı"nda bulunan bir yayını ödünç almak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Ayırtma işlemini yaparak sıraya girmeniz gerekmektedir. Sıra size gelince e-posta yolu ile bilgilendirileceksiniz.

Kütüphane materyalleri rafa hangi düzene göre yerleştiriliyor?

Kütüphanedeki materyaller Amerikan Kongre Kütüphanesi sınıflama sistemine göre yer numarası almaktadır. LC Konu Listesine erişim için https://www.loc.gov/catdir/cpso/lcco/.

İTÜ/Portal’dan staj kaydı yaparken firma ödeme bilgilerini bilmediğim için dolduramadım. Ne yapmam gerekiyor?

Firma banka bilgileri, firma size ödeme yapacaksa ya da yaptıysa doldurulması gereken bilgilerdir. Aksi takdirde bu bilgileri doldurmanız beklenmemektedir. Firma size ödeme yapıyorsa ve eğer İTÜ/Portal üzerinden yaptığınız staj kayıt işlemi esnasında bu bilgileri bilmiyorsanız, staj kaydınızı yaptıktan sonra Staj Bilgileri sayfasında, ilgili stajınızın altındaki Firma Bilgileri butonuna tıkladığınızda gelen pencerede bu bilgileri doldurabilirsiniz. Firma banka bilgilerini doldurmak için mevcut stajınızı iptal ederek yeni bir staj kaydı oluşturmanıza gerek yoktur.

Ödünç aldığım bir yayını istediğim kütüphaneye iade edebilir miyim?

Ödünç aldığınız yayın hangi kütüphane koleksiyonunda yer alıyor ise o kütüphaneye iade etmeniz gerekmektedir.

Üniversite içerisinde staj yapamaz mıyım?

Staj yapılan firma ya da kuruluşların staj yapan öğrencilere ödeme yapma zorunluluğundan ötürü üniversitemiz bünyesinde yapılacak olan (laboratuvarlar, öğretim üyesi yanı stajlar, merkezler, bilgi işlem..vb) tüm stajlar iptal edilmek zorunda kalınmıştır.

İTÜ Sayısal Koleksiyonda yer alan eserlerin, basılı kopyalarına erişebilir miyim?

Evet. Bu konuda Nadir Eserler ve Haritalar için linklere tıklayınız.

Devlet kurumunda staj yapacağım. Bana ödeme yapmayacaklarsa stajımı iptal mi etmeliyim?

Staj yapacağınız firmanın ya da kuruluşun size ödeme yapmaması stajlarınızın üniversite tarafından kabul edilmeyeceği anlamına gelmemektedir. Stajınızı iptal etmenize gerek yoktur.

Devlet kurumunda staj yapacağım, hangi formları imzalatmalıyım?

Kamu kuruluşlarında staj yapacak öğrencilerimiz Ek-4 ve Ekleri (Devlet Katkı Formu) dışındaki tüm formları doldurarak Fakülte Staj Sorumlusuna ıslak imzalı bir şekilde Staj Sözleşmesi’nde belirtilen tarih aralıklarında teslim etmesi gerekmektedir. Kamu kuruluşunda yapılan stajlar için ilgili staj belgelerinde firma banka bilgilerinin girilmesi beklenmemektedir.

Üniversite bünyesinde 12.06.2017 öncesinde tamamladığım stajım iptal edilir mi?

Süreci biten stajlarınız için bir iptal söz konusu değildir. Stajın sistemden silinmesi ve yeniden girilmesi gibi bir işleme kesinlikle gerek yoktur.

Stajımı 2017 yılı içerisinde yeni belgeler yürürlüğe girmeden önce bitirdim. Ne yapmam gerekiyor?

Stajınızı 2017 yılı içerisinde yaptıysanız ve stajınız 12.06.2017 tarihinden önce bittiyse, firmanın size ücret ödeyeceğini belirtmiş olması durumunda firma bilgileri elinizde mevcutsa ilgili stajınız için Firma Bilgileri butonuna tıklayarak Firma IBAN bilgilerini girebilirsiniz.

Sigorta işe giriş belgemi nasıl alabilirim?

Sigorta işe giriş işleminiz Merkezi Staj Birimi Tarafından staj başlangıç tarihinizden 7 gün önce yapılarak, belgeniz aynı gün içerisinde itü mail adresinize, sistemde belirtmiş olduğunuz firma mail adresine gönderilecek ve portal sisteminde ilgili staj kaydınıza eklenecektir. Belgenizi ayrıca imzalatmanıza gerek yoktur çıktısını alarak staj yapacağınız kuruma teslim edebilirsiniz.

Staj belgelerimi sisteme nasıl yükleyebilirim? Yükleme formatı nasıl olmalıdır?

Stajınızı portala kaydettikten sonra stajınızın detay sayfasına girerek imza ve onaylarını tamamlamış olduğunuz formları sisteme yükleyebilirsiniz. Stajınızın başlangıç tarihine en az 15 gün kalana kadar sırasıyla Staj Sözleşmeniz (2 sayfa), Staj Başvuru Formunuz (Ek-1) ve Staj Çalışma takvimini tek bir pdf dosyası halinde Staj Sözleşmesi ve Ek-1 Formu bölümüne, Stajınızın başlangıç tarihinden itibaren ilk 5 gün içerisinde Ek-2 formunu , stajınızın bitiş tarihinden itibaren ilk 5 gün içerisinde Ek-3 formunu sisteme yüklemeniz gerekmektedir.