Staj İşleri

İlgili Fakültenizin staj ofisinden veya İTÜ YARDIM bileti oluşturarak öğrenebilirsiniz.

Öğrenci İşleri

www.sis.itu.edu.tr web adresinde yayımlanmakta olan İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nin 17.maddesinin (b) bendi gereğince son sınıf öğrencilerinin kredi yükü, gözetim listesinde olmamak koşulu ile bu ortalamalara bakılmaksızın ilgili yönetim kurulu kararı ile arttırılabilir.

Öğrenci İşleri

Almak isteğiniz dersin Kontenjan artımı ile ilgili yazacağınız talep dilekçenizi, ilgili dersi açan Bölüm Başkanlığına veya Fakülteye teslim etmeniz gerekmektedir.

Özlük İşleri

YDS sınavı geçerlilik süresi her bir seviye için 5 yıl olup, mevcut seviyede doldurulmuş olan her 5 yıldan sonra, diğer alt seviyeye düşürülmektedir. En düşük seviye olan C seviyesinden sonra geçerliliği sona ermektedir.

Staj İşleri

Öğrencilerimiz elde etmiş oldukları bu gelir nedeni ile sahip oldukları burs, aylık ya da aileleri tarafından sağlanan olanaklardan mahrum olmazlar.

Bölüm Sekreterliği

İTÜ Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Otomasyon Sisteminden öğrenilebilir.

Maaş İşleri

Portal Ders Yükü formundaki ve yeni geliştirilen bir çok BİDB uygulamasındaki Akademik Unvan bilgileriniz personel otomasyonundan gelmektedir. Eğer formda görünen akademik unvan bilginiz hatalı ise, biriminiz personel (özlük) bürosundan ilgili güncellemeyi yaptırmanız gerekmektedir. Ek ders ödemeleri, kadro unvanına göre değil akademik unvana göre yapılmaktadır. Bu nedenle bulunduğunuz kadro unvanı ne olursa olsun, geçerli akademik unvanınızın güncel ve doğru olduğunu lütfen kontrol ediniz, değilse düzelttiriniz.

Öğrenci İşleri

Rektörlük Makamı’nca onaylanmış olan maddi destekler, 6245 sayılı Harcırah Kanunu’nun ilgili maddeleri uyarınca bütçe imkanları doğrultusunda etkinlik tarihinden en erken iki hafta önce avans ödenebilmektedir. Öğrencilerin ilgili etkinliğe katılımlarını kendi maddi imkanlarıyla gerçekleştirmiş olmaları durumunda ise etkinlik dönüşlerinde mümkün olan en kısa süre zarfında ödemeleri gerçekleştirilir.

Öğrenci İşleri

Yaz okulu döneminde açılacak dersler, şubeleri ve bu şubelerin kontenjanları, dersin ait olduğu bölüm kontrolünde planlanır. Tüm derslerin açılması şartı yoktur. Özellikle zorunlu dersler olmak üzere öğrencilerin talep ettikleri derslerin açılması yönünde bölüm öğretim üyelerinin çalışma ve programlarının uygun olması koşulu ile planlama yapılır. Bölümler tarafından hazırlanan ders listeleri, fakülte yönetim kurullarınca değerlendirilir ve uygun bulunan dersler gerekli planlamanın yapılması için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir.

Öğrenci İşleri

Katılım öngörülen etkinlikler için öğrencilerden öncelikli olarak  istenen belgeler; konuya ilişkin dilekçe, öğrenci belgesi, etkinliğin organizatöründen alınan davet mektubu. Belgelerin tamamlanması sonrasında Başvuru yapılan ilgili birim gerekli incelemeyi yapar ve başvuruyu Fakülte Yönetim Kurulu’nun onayına sunar. Kurulca alınan kararın olumlu olması durumunda ilgili başvuru son onay için Rektörlük Makamı’na sunulur. Rektörlük Makamının onayı sonrasında  Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Öğrenci Sosyal Hizmetler Birimine ulaştırılması gerekmektedir

Özlük İşleri

Bağlı bulunduğunuz bölüm başkanlığına dilekçe ile müracaat edilmesi gereklidir. İstenilen görevlendirmenin maddi destekli veya maddi desteksiz olduğunun beyanı ile, BAP veya TÜBİTAK tarafından destekleniyor ise Proje Onay Yazısı ve Davet Mektubunun da eklenmesi gereklidir.

Staj İşleri

Staj Kayıt Formu üzerinden staj bilgileri doldurularak başvurular taslak halinde kaydedilebilir veya doğrudan fakülte onayına gönderilebilir. Ancak fakülte onayına gönderilmiş olan staj bilgileri üzerinde öğrenci tarafından sonradan bir değişiklik yapılamaz. Değişiklik yapılması gerekli olan durumlarda ilgili fakültenin Staj Ofisi ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

Maaş İşleri

İTÜ dışında verilen dersler, Personel Daire Başkanlığı (PDB) tarafından koordine edilen rektörlük görevlendirmesi ile yürütülmektedir. Portal Ders Yükü Formunda İTÜ dışında verdiğiniz dersleri göremiyorsanız, Rektörlük PDB ile iletişime geçerek görevlendirmenizin Personel Otomasyon Sistemine girilmesini sağlayabilirsiniz. Bu işlemden sonra Portal Ders Yükü formunda Güncelle düğmesine basmanız durumunda bu dersler formda da güncellenecektir.

Maaş İşleri

İTÜ Portal hesabınıza giriş yaparak bilgilerinize erişebilirsiniz.

Burs Yardımı

Fakülte öğrenci işleri ofisi ve burs komisyonundan öğrenebilirsiniz.

Öğrenci İşleri

Gerekli bilgilerin tamamına www.sis.itu.edu.tr web adresinde yayımlanmakta olan İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği'nin 24.maddesi ve Mazeretlerin Kabulü ve Mazeret Sınavlarının Yapılış Esasları’ndan ulaşabailirsiniz.

Öğrenci İşleri

İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği'nin 24.maddesi ve Mazeretlerin Kabulü ve Mazeret Sınavlarının Yapılış Esaslarında tüm istenen şartlar ve belgeler yerine getirilmek koşulu ve Yönetim Kurulunun da uygun görmesi şartıyla dersi veren Öğretim Üyesinin belirlediği gün ve saatte yapılır.

Yarı Zamanlı Öğrenciler

Fakültemizde kısmi zamanlı olarak çalışmak isteyen öğrencilerimizin görev almak istedikleri bölüm başkanlıklarına  başvurmaları gerekmektedir. Bölümlere yapılan talepler Dekanlığa iletilir. Dekanlığa iletilen talepler www.yarizamanli.itu.edu.tr adresinde ilan edilerek öğrencilerimize duyuru yapılır.

Öğrenci İşleri

Lisans Öğrencileri Talep edilen desteğin; Konferans, Kongre ve Seminer gibi bilimsel içerikli etkinlikler olması durumunda öğrencisi olduğu Fakülteye, Kültürel ve Sosyal içerikli etkinlikler olması durumunda Kültür ve Sanat Birliği’ne, Sportif içerikli etkinlikler olması durumunda ise Beden Eğitimi Bölüm Başkanlığı’na başvurulması gerekmektedir. Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencisi Talep edilen desteğin; Konferans, Kongre ve Seminer gibi bilimsel içerikli etkinlikler olması durumunda öğrencisi olduğu Enstitü’ye, Kültürel ve Sosyal içerikli etkinlikler olması durumunda Kültür ve Sanat Birliği’ne, Sportif içerikli etkinlikler olması durumunda ise Beden Eğitimi Bölüm Başkanlığı’na başvurulması gerekmektedir. Araştırma Görevlisi Talep edilen desteğin; Araştırma Görevlisinin Konferans, Kongre ve Seminer gibi bilimsel içerikli etkinlikler olması durumunda kadrosunun yer aldığı Fakülte veya Enstitü’ye, Kültürel ve Sosyal içerikli etkinlikler olması durumunda Kültür ve Sanat Birliği’ne, Sportif içerikli etkinlikler olması durumunda ise Beden Eğitimi Bölüm Başkanlığı’na başvurulması gerekmektedir.

Öğrenci İşleri

www.sis.itu.edu.tr web adresinde bulunan “İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinin 32.maddesi”nde belirtilen çerçevede izinli sayılmak için dilekçe ile Fakültenize başvurmanız gerekmektedir.

İdare Amiri

İdare Amirine haber verilir. İTÜ YARDIM bileti oluşturulur.

Satınalma

Yolluk desteği (Yurtdışı) Ulaşım yaptığınız taşıta ilişkin ödeme belgesi (otobüs, tren, uçak vb). Hava yolu ile yapılan ulaşımlarda ikamet adresinize, havaalanından  konferans salonuna yada konaklanacak tesisine gidiş geliş taksi ücretini gösterir ödeme belgeleri veya HAVAŞ biletleri. Yolluk desteği (Yurtiçi) Ulaşım yaptığınız taşıta ilişkin ödeme belgesi (Belgenin bulunmaması yada başka araç ile ulaşım sağlanması durumunda rayiç bedel listesinde yer alan ücret esas alınacaktır) İkamet adresinizden  otobüs terminaline, dönüşünüzde otobüs terminalinden ikametgahınıza kadar olan taksi ücretini gösterir ödeme belgeleri. Otobüs terminalinden konferans salonuna yada konaklanacak tesise, dönüşünüzde ise konferans salonundan yada konaklama tesisinden otobüs terminaline kadar olan ulaşım giderlerini gösterir belgeler. Katılım Ücreti Desteği Gerçekleştirilmiş olan görevlendirmenin tamamlandığını gösterir, katılım belgesi ve katılım ücretini gösterir ödeme belgesi.

Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi

Sürekli kullanım sonucu tüketilip yeniden alınan malzemelerdir. Örneğin kağıt, tuvalet kağıdı, kalem , toner gibi.

Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi

Satınalımı gerçekleştirilmiş yeni demirbaş eşyaların garanti süresi devam ettiği müddetçe herhangi bir işlem yapılmaz. Kullanımı devam eden demirbaş eşyanın  zamanla yıpranması ve kullanım ömrünü tamamlaması sonucunda gerekli yazışmalar yapılarak zimmetten düşürülür.

Maaş İşleri

Çalıştığınız birimin Hesap işlerine İTÜ YARDIM bileti oluşturmanız veya yüz yüze görüşmeniz gereklidir.

Satınalma

Görevlendirme öncesinde avans almış olan mensuplarımız için; başlama tarihi, ilgili görevlendirmenin bittiği gün olacak şekilde 30 gün içinde avans geri ödemelerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Belirtilen süre içerisinde kapatılmayan avanslar için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkında Kanununun ilgili hükümleri doğrultusunda işlem yapılır.

Öğrenci İşleri

www.sis.itu.edu.tr web adresinde yayımlanmakta olan "Erasmus Lisans Değişim Programı Senato Esasları"nda öğrencilerin yapmaları gereken tüm işlemler sırasıyla belirtilmiştir.

Özlük İşleri

Sigortalı hizmetin 2008 yılı sonrasında başlamış olması durumunda; Akademik ve İdari personelimiz için Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tek çatı altında toplanmasından dolayı yapılması gereken bir işlem bulunmamaktadır. Ancak, çalıştığı birime dilekçe vererek farklı yerde çalışmış olduğunu HİTAP programına işletmesi gerekmektedir.

Maaş İşleri

İTÜ Portala giriş yaparak istediğiniz aya ait maaş bordronuzu alabilirsiniz. Maaş bordronuzun onaylı olmasını istiyorsanız biriminiz Maaş Mutemedi ve Fakülte Sekreterine onaylatmanız  gereklidir.

İdare Amiri

Dersin aksamaması için seyyar bir Data Show temini amaçlı İdare Amiri veya Teknik Destek Biriminin haber edilmesi, çalışmayan Data Show cihazının tamiri ile ilgili ise İTÜ Yardım Bileti oluşturulmalıdır

Öğrenci İşleri

İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği'nin 21. maddesinin 3.fıkrasında belirtildiği gibi kayıtlı bulunulan yarıyıl sonu itibariyle, ağırlıklı genel not ortalaması belirlenirken, alt yarıyıllardan alınamayan derslerle, 17 nci maddenin ikinci ve üçüncü fıkrası uyarınca öğrencinin çekildiği dersler ağırlıklı not ortalamasına katılmaz.

Bölüm Sekreterliği

İlgili bölüm başkanlıklarının web sitesi duyurular kısmından öğrenilebilir.

İdare Amiri

Mesai saatleri içinde ise; İdare Amiri, Fakülte Sekreteri, Güvenlik Birimi, Dekan veya Dekan Yardımcılarından en az birine hemen haber verilmelidir. Mesai saatleri dışında ise; en yakın güvenlik çalışanı durumdan haberdar edilmelidir.

Öğrenci İşleri

www.sis.itu.edu.tr web adresinde yayımlanmakta olan “İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinin 33.maddesi” uyarınca işlem yapılmalıdır.

Yarı Zamanlı Öğrenciler

Öğrencilerimiz bir (1) saatlik çalışma karşılığında; Bilgi işlem Daire Başkanlığı bünyesinde görev yapmaları halinde brüt 6,00 TL, diğer birimlerimizde görev yapmaları halinde ise brüt 4,00 TL gelir elde ederler. Öğrencilerimizin aylık maksimum çalışma saatleri, ders yoğunluğu ve sosyal aktiviteleri göz önüne alınarak Altmış (60) saat ile sınırlandırılmıştır

Özlük İşleri

Kamu görevlilerinin kendileri, eşleri ve velayetleri altında bulunan çocuklarına ait taşınmaz mallar ile kendisine yapılan aylık net ödemenin 5(beş) katından fazla tutarlardaki malları (her biri için ayrı olmak üzere, para, hisse senetleri ve tahviller ile altın, mücevher ve diğer taşınır malları ile kaynağı belirtilmiş gelirleri, hakları ve sebebi belirtilmiş borçları), mal bildiriminin konusunu teşkil eder. Mal bildirimi Formları kişinin Memuriyete girişinde ve ilerleyen her (0) ve (5)’li yıllarda doldurulmak zorunda olup kişinin Üzerinde bulunan Taşınır veya Taşınmazlarında oluşan değişikliklerde (artış veya azalışlar) doldurması zorunludur.

Özlük İşleri

İTÜ Rektörlüğü Personel Dairesi Başkanlığı Organizasyon Metod ve Eğitim Şube Şefliği sayfasında bulunan matbu formlar kısmındaki pasaport ile ilgili formu doldurularak onay için Rektörlük Personel Daire Başkanlığına müracaat edilmesi gerekmektedir.

Özlük İşleri

Bağlı bulunduğunuz Bölüm Başkanlığı’na dilekçe ile müracaat etmeniz ve ilgili dilekçenize Şirket Yazısı, Talep Formu, Taahhütname ve Proje Bilgi Formu’nu eklemeniz gerekmektedir.

Özlük İşleri

İzin formu doldurulurken; izinli olmayı planladığınız ilk gün izninizin başlangıç tarihi, izinli olmayı planladığınız son gün ise izninizin bitiş tarihidir. İşe başlama tarihi olarak da izninizin bitiminden sonraki ilk iş gününü yazmanız gerekmektedir.

Taşınır Kayıt Kontrol

Kullanım ömrü uzun olan ve ilgili kişilerce kullanımına devam edilen, gerekli durumlarda ilgili kişiler arası devri yapılabilen dayanıklı eşyalardır.

Bölüm Sekreterliği

Tez tesliminizi, Tez sunuş formu, jüri öneri formu, basılmış 3 adet tez ve İTÜ Kütüphanesinden alacağınız urkund yazısı ile birlikte Lisansüstü eğitiminizi yapmakta olduğunuz Bölümün bölüm sekreterliklerine teslim etmelisiniz.

Özlük İşleri

İlgili bilgilerin tamamına, akademik kadro alım ilanında belirtilmiş olan tarihlerde, www.itu.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Özlük İşleri

Fakülte Personel Ofisinde matbu şekilde hazır bulunan dilekçeyi doldurarak ilanda belirtilen belgelerle birlikte ilgili birimin yazı işlerine teslim edilmesi gerekmektedir.

Bölüm Sekreterliği

Danışman öğretim üyesi jüri önerisini program koordinatörlerine ulaştırır. Program koordinatörü öneriyi web üzerinden işler. Seçilen jüri üyeleri yine web üzerinden danışman, seçilen jüri üyeleri ve öğrenciye bildirilir.

Bölüm Sekreterliği

İlgili bölüm başkanlıklarının web sitesi duyurular kısmından öğrenilebilir.

Bölüm Sekreterliği

Öğretim Üyelerimizin iletişim bilgilerine İlgili bölüm başkanlığının web sitesinden ulaşabilirsiniz.

İdare Amiri

Mesai saatleri içerisinde ise İdare Amirine haber verilmeli. Ayrıca tüm binada kesinti olmuş ise 186 elektrik arıza birimi aranmalıdır. Mesai saatler dışında ise en yakın Güvenlik çalışanına haber verilmelidir.

Bölüm Sekreterliği

Öğretim Üyelerimizin haftalık programlarını ilgili bölüm başkanlıklarının web sitesinden veya bölüm sekreterliğinden öğrenebilirsiniz.

Maaş İşleri / Hesap İşleri

Kadronuzun bağlı bulunduğu birimin Maaş İşleri Ofisine giderek, Aile Yardım Bildirim Formu’nu, ekine durumunuzu gösteren belgeleri ekleyerek (örneğin eş durumu ile ilgili ise eşinizin çalışıp çalışmadığına dair  SGK’dan alınacak yazı gibi) doldurmanız gereklidir.

Bölüm Sekreterliği

İlgili bölüm başkanlıklarının web sitesi duyurular kısmından öğrenilebilir.

BIL Dersleri

BIL dersleri için Merkezi Derslikte  bulunan koordinatörlüğe başvurmanız gerekmektedir.

İTÜ YARDIM İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ürünüdür © 2018